BPatriot
Aktiv
E-post
Hei! Vurderer denne sterkt på bakgunn av test i Lyd&Bilde Link:
http://www.bestbuy.no/vedlegg/qpv.pdf
Bruk: digital kabel, PC (se film, spille av musikk, ikke spilling), dvd.
Noen som har erfaringer med denne eller andre modeller fra QPVision?
Et klart minus er at denne tv`n kun er å få kjøpt på nett. Kunne godt ha tenkt meg å sjekket den ut først.
Zleepyme
Kunnskapsrik
E-post
1600:1 i kontrast var ikke stort. Ihvertfall ikke til 13000. Enkelte modeller der ute har opp mot 10 000:1. Ville dratt ned på nærmeste tv butikk å sett på utvalget der før jeg hadde kjøpt denne...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Jeg hadde nok kjøpt PX70 fra panasonic til den prisen og til ditt bruk.
BPatriot
Aktiv
E-post
Dårlig kontrast altså? Jeg siterer fra Lyd & Bildes test:
"Et vanvittig kontrastomfang på hele 1600:1 er over det dobbelte av flere andre i testen".
Henning-QPV
Aktiv
E-post
Jeg vil gjøre oppmerksom på at vi oppgir "vanlig" kontrastforhold. Mange oppgir "dynamisk kontrast" som i motsetning til "vanlig" er målt over flere delbilder.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"Henning-QPV" skrev:Jeg vil gjøre oppmerksom på at vi oppgir "vanlig" kontrastforhold. Mange oppgir "dynamisk kontrast" som i motsetning til "vanlig" er målt over flere delbilder.
Hvem produserer panelene?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Tommy(Actionchicken)
Moderator med egen hjemmekino
E-post
Nettside
"arntos" skrev:Jeg hadde nok kjøpt PX70 fra panasonic til den prisen og til ditt bruk.
Panasonicén er helt klart ett godt valg, men er det ikke bedre å velge en LCD når han skal bruke den til PC og spill?
Quote:
1600:1 i kontrast var ikke stort. Ihvertfall ikke til 13000. Enkelte modeller der ute har opp mot 10 000:1. Ville dratt ned på nærmeste tv butikk å sett på utvalget der før jeg hadde kjøpt denne...
Disse modellene med så stor kontrast er vel for det meste plasma og noen lcd oppgitt i dynamisk kontrast (Dynamisk kontrast er at skjermen automatisk justerer baklyset avhengig av om bildet er mørkt eller lyst. Derfor pleier disse tallene å være høyere, mens kontrast er forskjellen mellom det lyseste og mørkeste i bildet)
Leste testen selv, ser meget lovende ut. Synd at få butikker selger denne modellen. Litt synd å måtte stole blindt på testen.
Bruker forresten panel fra LG-Philips
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV
"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Henning-QPV
Aktiv
E-post
Flere Euronics butikker fører nå denne produktserien. Spør i deres nærmeste Euronics butikk om de ikke har den inne.