Logo

PS3 som signalkilde for hjemme kino

Skriv et svar
07.05.2008 16.15.48 #1 av 6
Postet av: Trubadur
Hei
Går å lurer på om jeg skal kjøpe meg en PS3 som blueray/dvd spiller til min hjemme kino..
Har en BenQ 7800 for bilde og en Yamaha RX-V750 for lyd.
Kan jeg på noen måte dra nytte av den nye HD lyden den gir med min Yamaha RX-V750 og vil den skalere opp vanlig dvd til et bra bilde.
Vil sette pris på gode råd om dette og eventuelt en annen Blueray spiller som kan gi meg mere for pengene..
På forhånd takk :-)
Trubaduren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.05.2008 17.07.57 #2 av 6
Anbefaler deg å lese gjennom denne guiden for mer informasjon om recivere mtp HD-lyd og andre funksjoner:
viewtopic.php?f=30&t=10936

Men for å svare på spørsmålet ditt kjapt, du vil ikke kunne få ukomprimert lyd i multikanal eller støtte for de nye høyoppløste lydformatene med en PS3 som spiller grunnet-
PS3 har ikke nok analoge utganger og du får ikke hd-lyd gjennom optisk eller RCA kabel. Du kan få HD-Lyd gjennom din eldrende reciver ved å bruke de analoge utgangene, men da med en dedikert BD-spiller med tilstrekkelig med analoge utganger.

Jeg syntes PS3 gjør en meget god jobb som Blu-Ray spiller og gir skarpe, detaljrike bilder. Fargene er mette og det er ett bra dybdeforhold i bildet. En ting som er verdt å merke seg er at den har en vesentlig raskere oppstartstid en andre HD-spillere på markedet, mens andre HD-spillere bruker rundt minuttet; bruker PS3 ca 10 sekunder. DVD-delen er også bra og den oppskalerer dine vanlige dvdèr opptil 1080P. Den gjør som sagt en bra jobb, altså en like god jobb som DVD budsjett modeller, men kan ikke konkurrere med de i samme prisklasse nå. CD delen låter kanskje litt flatt, men helt greit. Den fungerer også godt som ett multimediasenter og lagre diverese media og spille av DivX ol. PS3 benytter seg av en 2.5" S-ata så harddisken kan lett byttes ut. Dette er en maskin som gir svært mye for pengene. Ellers har Samsung BDP-1500 falt mye i pris, den fikk karakter 6 i denne hos Teknofil og er en nye utgave av BDP-1400 som fikk gode kritikker i presse. Se test her:
http://teknofil.no/wip4/review/stor_tes ... l?id=27743

Mer informasjon om PS3 her:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=144

Mer informasjon om Samsaung BDP-1500 her:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=180
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.05.2008 19.49.28 #3 av 6
Postet av: Trubadur
TUSEN TAKK for raskt svar !!!!
Men eg kan ta ut video signal med en overgang fra HDMI til DVI til BenQèn regner jeg med og fortsatt ta ut DTS lyd osv fra en PS3 ..

Har jeg forstått det riktig at man kan ta ut HD lyd av en dedikert spiller og kjøre den hjennom min Yamaha RX-V750 ?


Valget`s kvaler:-)



Bygger jo selv pc`r så må vel lese litt om man ikke burde muligens bygger seg en HTPC med Blueray drev.
Får vel greit med lyd og bilde da
Trubaduren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.05.2008 20.18.20 #4 av 6
Det kan du gjøre, men da må du bruke en optisk kabel for lyd. Du kan få HD-Lyd med din reciver hvis du har en spiller med tilstrekkelig analoge utganger og intern dekoding for de nye høyoppløste lydformatene. Har beskrevet hva MPCM er og hva du trenger for å utnytte deg av dette og de nye høyoppløste lydformatene der.

Personlig tror jeg heller at jeg ville byttet til en reciver med HDMI-innganger slik at tilkoblingen blir enklere. HTPC med BD-Drev er fullt mulig, men foreløpig er dette vanskelig mtp MPCM og de nye høyoppløstelydformatene, les mer om dette her:
viewtopic.php?f=6&t=10493
viewtopic.php?f=6&t=10717
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.05.2008 19.22.43 #5 av 6
Postet av: Blueflame
Jeg er ihvertfall svært fornøyd med PS3 som både spillmaskin/mediasenter, surfe på internett, dvd spiller og bluray. Synes den er knall god på alt. Og takket være jevnlig oppdateringer av firmware så støtter den stadig nye ting. Sist fikk den full støtte for HD DTS. Jeg ser ingen behov for noen annen spiller enn kun PS3 jeg da.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2008 08.16.24 #6 av 6
Postet av: petre2006
"Blueflame" skrev:Jeg ser ingen behov for noen annen spiller enn kun PS3 jeg da.


Vel, ja og nei. DVD delen oppskalering er ikke akkurat jubel, ei heller sonefrihet på hverken DVD eller BD, samt at den ikke spiller av alle format.. Hehe, vet jeg er irretasjon her nå, skal la dere være i fred her på denne tråden, men jeg kunne ikke falt for å ha PS3 som eneste kilde, men kan til dels gå med på at den er overlegen hva det gjelder lyd delen.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar