Logo

PS3 som Blue-Ray spiller ?

Skriv et svar
25.03.2007 23.03.48 #1 av 3
Postet av: veslesmurf
Ser at PS3 sin Blue Ray spiller har fått gode kritikker. Kan det være et godt valg for mitt behov? Jeg har forøvrig lenge hatt lyst på en stue pc men vurderer nå en PS3 istedet.
Jeg har bl.annet en ekstern 250gb hardisk full av musikk og en annen full av bilder og videoer som jeg kunne tenke meg å koble inn på PS3 maskinens usb tilkoblinger for igjen bruke på anlegget/tv'en.
I tillegg, selvsagt også bruke konsollen den som den i utgangpunktet er tenkt som - en spillkonsoll, men for meg vil det være bonusen og ikke argumentet for å kjøpe den. Dette med Blue-Ray mulighter samt erstatte behovet for stue pc være avgjørende, selv om min sønn sikkert ikke er enig med meg der....

Apple Tv har jo sine klare begrensinger og er ikke et alternativ og en stue pc koster fort 8-10 laken og har heller ingen Blue Ray spiller.

Har idag :
-LG 50' PC1R (m /2 HDMi)
-LG RH188H Dvd opptaker m HDMI og 160gb hardisk som av en eller annen grunn kun tar opp til 2000 titler (sang,bilde eller videotitler helt uavhengig av filstørrelsen og har i tillegg et meget begrenset meny system for store musikk samlinger etc og er derfor kun egent til å lagre tv opptak av filmer etc.
-DENON AVR-1907.
-Canal Digital kabel tv dekoder
-Panasonic VHS (gammel sak med scart kobling til DVD opptaker men denne er snart skrotet og historie).

Kan jeg da koble opp en PS3 mot TV'ens HDMI kontakt nr 2? Hva da med lyden ? (Har idag COAX fra DVD opptaker til receiver.

Noen som vet hvordan menyer for foto, musikk og video etc fungerer på PS3 ? Må en i tillegg installere LINUX for å få bedre brukervennlighet/fleksibilitet ?

En konsekvens av en slik anskaffelse vil vel medføre at det må ryddes plass til enda en fjernkontroll på stuebordet (I tillegg til spillkontrollen) ?
(denon fjernkontrollen skal vistnok være egnet til å håndtere andre komponenter (TV. DVD, Video) men har ikke satt meg inn i det og har derfor 4 stk der allerede...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2007 04.59.24 #2 av 3
Postet av: LeGranDuc
Menyene til PS3 blir fort litt simple når det blir mye filer. Feks. alle musikk filer vil ligge på en rekke. Den rekka blir fryktelig lang hvis du har mye musikk.
Det som og er litt plagsomt er at den sorterer etter tittel, og ikke etter mapper.
Har ikke fått prøvd Linux enda.
Ble anbefalt å bruke optisk kabel til lyden da lyden ble skurrete ved å kun ha HDMI inn til TV.
Bluray kontrollen til PS3 bruker Bluetooth, dette er litt teit ettersom jeg har en Logiteh Harmony 885 som tar seg av resten av enhetene mine.
Denne fjernkontrollen anbefales, tar litt tid å sette opp riktig, men når det er gjort er den utrolig hendig.
Funker jo greit å bruke Sixaxis'en til fjernkontroll. Etter litt bruk vet du jo hvilke knapper som styrer hvilke funksjoner.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2007 09.21.33 #3 av 3
Postet av: Kjell
Eller du kan kjøpe fjernkontrollen fra Play.com til under tullegrensa (200 kr). Det gjorde jeg. Synes for øvrig at PS3 er en smart konsoll. - Men er litt skuffa over kvaliteten på BR filmer kontra HDDVD. I hvert de BR som er MPEG-2.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar