Logo

PS3

Skriv et svar
15.12.2007 10.21.13 #1 av 9
Postet av: einara
Hvor bra er egentlig BluRay kvaliteten på PS3en? Tenker lyd og bilde. Har aldri prøvd en vanlig BlueRay spiller. Noen som har erfaringer?
Klipsch RF 35,RC 62, RS 52, Yamaha RXV 3800, Sony VPL VW 60, PS3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2007 10.33.04 #2 av 9
Postet av: Rune
Enkelte hevder at noen spillere har bedre bilde, mens andre hevder at det ikke er noe forskjell. Jeg har vel til gode å se en skikkelig god test hvor den blir sammenlignet med andre spillere.

Største ulempen med PS3 er at den ikke kan sende ut HD-lydformatene.

Jeg er fornøyd med PS3 som Blu-Ray spiller
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2007 12.03.46 #3 av 9
Postet av: Blueflame
PS3 støtter jo Dolby True HD, og jo den kan sende det ut via HDMI kontakten.

Jeg er veldig fornøyd med Bluray bilde på PS3, har ikke noe å utsette på det.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2007 12.19.44 #4 av 9
Postet av: Msport
"Rune" skrev:Enkelte hevder at noen spillere har bedre bilde, mens andre hevder at det ikke er noe forskjell. Jeg har vel til gode å se en skikkelig god test hvor den blir sammenlignet med andre spillere.

Største ulempen med PS3 er at den ikke kan sende ut HD-lydformatene.

Jeg er fornøyd med PS3 som Blu-Ray spiller


Er det ikke bare DTS HD og DTS HD MA som mangler dekoder? I hvertfall det jeg har fått med meg, men mulig jeg husker feil. Sender vel ut DTS Core når man ikke har dekodere? Resten av lydformatene for man i hvertfall ferdig dekodet som PCM ut.

Jeg er fornøyd med PS3 som BD spiller, men har jo ikke sett på noen andre, så sammenlikningsgrunnlaget er dårlig. Liker du å spille - kjøp PS3. Er ikke spill viktig for deg - kjøp en annen BD spiller. Den nye Samsung 1400 spilleren har vel grei pris og skal være en god spiller? Ellers kommer det vel en ny fra Panasonic snart som etter ryktene skal være den mest komplette BD spilleren på markedet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2007 12.38.39 #5 av 9
Postet av: Rune
"Blueflame" skrev:PS3 støtter jo Dolby True HD, og jo den kan sende det ut via HDMI kontakten.


Den kan konvertere til PCM og sende via HDMI. Dette skal i teorien gi samme kvalitet som intern dekoding i forstereren. Ulempen er at man kan miste noe av styringen i receiveren og det kan gi nivåforskjeller.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2007 13.42.42 #6 av 9
Selv må jeg si at jeg er meget fornøyd over både lyd og bildekvaliteten. Har ikke noe sammenligningsgrunnlag på lyden, men bildet er i samme klasse som andre blu-ray spillere opptill en viss prisklasse. EN klar forddel er jo oppstartstiden som er mye raskere enn andre spillere på markedet, ulempen er at viftestøyen kan hører under stille scener men dette varierer litt fra konsoll til konsoll.

Mail fra Lyd og Bilde:
Hei!

Vi har testet PS3 som både vanlig DVD-spiller og som Blu-ray. Mens vi ble imponert over Blu-ray-kvaliteten i forhold til dyrere stand-alone spillere, var vi nok ikke like begeistret som deg over egenskapene på vanlig DVD. På en 42-tommes skjerm er det godt nok , det vil si fargegjengivelsen er god og oppskalering skjer jevnt og fint. Men spilleren er ikke blant de beste på deinterlacing (progressiv skanning), og bildene er ikke helt skarpe i forhold til de beste DVD-spillerne til rundt 2000 kroner. Alle de andre HD-spillerne vi har testet den mot gir vesentlig bedre bilde på vanlig DVD. PS3 kan fint brukes som DVD-spiller på en 42-tommers skjerm, men til noe større enn dette vil man merke forskjell med en mer påkostet dedikert DVD-spiller. Men jeg er enig i at den nyeste versjonen er bedre enn den forrige, og gjør man ingen direkte sammenlikning, fungerer den jo fint med projektor også.



Mvh
Geir Nordby

Journalist, L&B

Står også mer om dette tema her, pluss at det er en test av dette i nyeste utgave av Lyd og Bilde nå, da dem sa at det var en god BD spiller spesielt til prisen, men hadde ikke samme sortnivå og fikk ikke fremhevet detaljene like bra som med testvinneren.:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=9573
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=9121
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2007 13.59.13 #7 av 9
Postet av: einara
takk for info, allti kjekt å høre andre meninger
Klipsch RF 35,RC 62, RS 52, Yamaha RXV 3800, Sony VPL VW 60, PS3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2007 21.00.12 #8 av 9
Postet av: Newcastle
Et lite spørsmål ang overføring fra PS3 til reciever over MPCM(skrevet riktig?). Holder det å ha en reciever med HDMI-inngang, eller må man ha en av de nye recieverene som har "støtte" for de nye formatene(f.eks VX3800, LX50/60/70 eller Onkyo 6/8XX?

Jeg spør fordi jeg har en PS3 og en reciever uten HDMI. Ser at det er mange som selger unna forrige generasjon recievere nå, med HDMI. Vil jeg der få "samme" lyd via MPCM over HDMI fra PS3 som på en av de nye med disse dekoderne inkludert?

Mye å spare på å kjøpe brukt når man alikevel bytter ofte.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2009 09.45.05 #9 av 9
"Newcastle" skrev:Et lite spørsmål ang overføring fra PS3 til reciever over MPCM(skrevet riktig?). Holder det å ha en reciever med HDMI-inngang, eller må man ha en av de nye recieverene som har "støtte" for de nye formatene(f.eks VX3800, LX50/60/70 eller Onkyo 6/8XX?


Du må ha en reciver med HDMI V 1.1 eller nyere og som har støtte for lyd. Du vil ikke kunne få utnyttet deg av de nye høyoppløste lydformatene/MPCM via den opiske kabelen da det er grensesnittet i kabelen som setter begrensinger her, det er heller ikke nok båndbredde til å overføre ett fullt 5.1 PCM signal, dette blir derfor komprimert. Du kan få utnyttet deg av PCM eller DTS-Core og alle de andre standard lydformatene som DTS og Dolby Digital.

PS3 konverterer de nye høyoppløste lydformatene internt til MPCM.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar