Logo

progressiv scan

Skriv et svar
21.02.2007 12.30.46 #1 av 7
Postet av: byrådsleder`n
de dvd-spillerne som har progressiv scan, er det bare på komponentutgangen, eller gjelder det også HDMI? eller er det forskjellig? at noen spillere bare har på komponent, mens andre har på begge? eller hvordan er det egentlig det er?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 13.06.18 #2 av 7
Postet av: Rikky
Det er vanlig på HDMI, her kan du ofte velge hvilket format spilleren skal sende ut (576i/p, 720p, 1080i/p).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 13.13.24 #3 av 7
Postet av: byrådsleder`n
og hva vil de tallene egentlig si? er litt fersk i dette gamet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2007 17.29.48 #4 av 7
Postet av: ParisBamse
tallet vil si oppløsning og bokstaven forteller om det er interlaced (i) eller progressive scan (p) signal
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2007 11.14.28 #5 av 7
Postet av: Blueflame
Tallet er oppløsningen på bildet, jo høyere jo bedre.

En film er mange bilder etterhverandre, akkurat som på et gammelt bånd.


Interlaced betyr at bildet blir tegnet halvparten av gangen, dvs at når den har et bilde og skal over til neste, fjerner den halvparten av det første og setter inn halvparten av det neste, så fjerner den den andre halvparten og erstatter den med den fra det neste bildet.


Progressive, betyr mer eller mindre at bildet blir lest av i forkant og satt sammen til et helt bilde før det blir sendt til skjermen.


Men du kan lese alt om det her : http://www.hjemmekino.no/guide/progressive.asp
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2007 23.11.52 #6 av 7
Postet av: skolelyset
Jeg har en 32" tatung 720p skjerm og vanlig toshiba dvd spiller med komponentutgang. denne er progressive scan på.
Har det noe å si hvilken kabel jeg bruker til komponentutgangen?
Jeg bruker en vanlig lyd+kompositt ledning nå, men kan ikke si jeg er imponert av den rå bildekvaliteten...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2007 09.40.30 #7 av 7
Postet av: Torja
Les om HDMI og component her:
http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_dvd_tv.asp
HDMI er digital overførsel av bildesignalet, mens component overfører analogt(dog det beste analoge signalet du kan få).
Her er eksempel på component kabel.
http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... cts_id=987
Bildekvaliteten er garantert mye bedre enn den medfølgende kompositt kabelen du bruker nå. Husk at component kun overfører bildet, så du må bruke et sett med RCA kabler ved siden av. Kan sikkert bruke de medfølgende, bare kutt ut å koble til den gule(kompositt) ledningen.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar