Logo

problemer med rxv663/bose acoustimass 10

Skriv et svar
05.01.2009 22.55.37 #1 av 4
Postet av: askerladd
hei! jeg har fått god hjelp av deres forum tidligere, men nå trenger jeg hjelp til et spesifik problem og ber om hjelp.
Har i mange år hatt et bose acoustimass 10 høytaler sett som har fungert utmerket til både surround og stereo på tidligere forsterkere. det er nå solgt og byttet ut med focal sib og cub 2 (fantastisk) men problemet mitt er:
jeg har solgt det og anbefalt vedkommende og kjøpe rxv663 (jeg har 659, meget fornøyd) jeg tok på meg og koble det opp, men da dukket problemene opp.
1. alt er oppkoblet, gjennom sub og videre ut til sattelittene, vi kjører igang auto setup, den starter og kommer seg gjennom fire høytalere, men når den skal teste sbr, som ikke er i bruk, skrur forsterkeren seg av. når jeg skrur den på igjen kommer det check sp wires i displayet. sjekket og sjekket, alt ser bra ut. men kan legge til at de utgangene er tilkoblet et par høytalere, men de står på kjøkkeneet og jeg har allerede innstilt sp amp til zone2 utgangen og det fungerer.
2. og dette er det værste, jeg dropper setupen og kjører igang musikk, først fra ipod, så fra ps3, men lyden er helt uten bass, det låter så spinkelt og jævlig! jeg går så inn på innstillinger og skrur sub av, setter alle utganger til large og håper dette vil hjelpe, men nei. tilogmed med bassen stilt på fullt er det som om mus spytter på bass elementet.
jeg testet det før jeg flytttet på det, på et lite kompakt annlegg og det låt så godt som det alltid ha gjort, bassen jobbet kjapt og jeg var fornøyd med lyden før jeg altså da koblet det opp med 663en.

jeg legger til et lite bonus spørsmål. - planen er bruke bose annleget til både film og fest og det kommer altså til å bli brukt som 7ch stereo. med tiden skal vi også legge til 2 høytalere (fulltone) på b utgangen som skal spille sammen med bose høytalerne. det jeg er litt redd for er at delefilterne i bose suben demper såpass mye at når man skrur på b utgangen vil de spille mye høyere enn bose annlegget, slik at det blir "borte", ettersom de er i samme rom...?

takker for oppmerksomheten og håper på gode svar

hilsen
hobbytek
Focal sib/cub2 yamaha rxv 659
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 06.36.52 #2 av 4
Postet av: Zleepyme
Uten at jeg har sett dette oppsettet å vet så mye om det, så høres det litt "feil" ut å kjøre sat igjennom delefilteret på subwooferen. Hva med å la reciveren dele opp høyttalerne med å koble dem til reciveren?.

Det høres ut som et koblingsproblem uansett når det blir slik som du beskriver det ang lyden. Ville startet fra scratch, å koblet en og en høyttaler fra og koblet dem på igjen fra reciver og ut.

Mulig jeg tar feil, i og med du har hatt dette settet før, men det beste å bruke er elliminasjonsmetoden for å finne ut hvor feilen ligger. Mye arbeid, men sånn er det bare.

Lykke til
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 16.31.27 #3 av 4
Postet av: askerladd
det gjør vondt å innrømme slike feil, men det var deilig å få det i orden... hadde klart å bytte om innput og output på subben. skammer meg!
men til informasjon, fungerer acoustimass 10, (7 år gammelt) på den måten at det må kobles gjennom subben, for å fordele lyden riktig.
tusen takk for så rask tilbakemelding, gleder meg til å følge med fremover

hobbyflau
Focal sib/cub2 yamaha rxv 659
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 23.44.21 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Hehe! Det kan skje oss alle! :lol:
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar