Logo

Problemer med Pioneer VSX-516 forsterkeren min HASTER

Skriv et svar
28.02.2009 15.31.47 #1 av 3
Postet av: -Morten-
hei dette er den første tråden min her inne :P

har et problem med forsterkeren min.. igår så spilte den helt fint... men kjøleviften inni gikk ikke når den skulle gå. så da åpnet jeg kabinettet og byttet ut denne viften med en pc vifte jeg hadde liggende... så kom det til at jeg skulle slå på forsterkeren... da sto den på i 5 sek så gikk den i overload :surprised: , jeg tok utav alle kontaktene inne i forsterkeren å satte de sammen igjen på riktig plass... men etter det så kom det opp AMP ERROR i sjermen som er på den... :evil: og etter det så vil den ikke på lengre.. har ikke garanti på den lengre så det er ikke vits å si at jeg skal levere den inn for det har jeg ikke penger til...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2009 21.51.03 #2 av 3
Postet av: boly
"-Morten-" skrev:
har et problem med forsterkeren min.. igår så spilte den helt fint... men kjøleviften inni gikk ikke når den skulle gå.


Hvordan vet du at vifta ikke gikk når den skulle?

Siden du allerede har fikla i stykker reciveren hadde jeg prøvd å sette inn orginalvifta, koblet høytalerene på nytt og prøvd igjen.
Husk å passe pusselankene, mye strøm i en forsterker...... Kan også virke som om noe går rett til jord, altså noe litt i ulage.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2009 00.56.43 #3 av 3
Postet av: -Morten-
Vet at viften pleier å gå når jeg "presser" forsterkeren hardt... som for eks spiller en sang med MYE bass i så kan jeg høre når viften går (jævlig irriterende)...

har merket før at det er mye strøm i en forsterker før ;) så vet at jeg må ha utav strømmen mens jeg fikler nedi den...

Men satt i viften igjen og da fikk jeg opp AMP ERROR i sjermen... så vil den ikke på lengre :? Kan det være et kretskort jeg har kommet borti eller noe... liksom dunket løst noe inni ampen eller lignende?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar