Logo

Problemer med optisk lyd

Skriv et svar
09.11.2011 08.02.34 #1 av 2
Postet av: Anfa
Hei! Jeg har problemer med å få lyd fra den den optiske lydutgangen på min Samsung UE40C7705WSXXE. Jeg har optisk kabel fra den optiske lydutgangen på tven til den optiske lydinngangen på Arvani Soundbar. Soundbaren står innstilt til optic og lydformatet på tv under SPDIF-utgang står som PCM. Det er forøvrig det eneste valget man har. Men jeg får fortsatt kun lyd fra tv høytalerne, og velger jeg høytaler til ekstern høyttaler, blir det helt stille.
Er det noen andre instillinger på tven jeg må gjøre noe med? Noen forslag? Begynner å bli rimelig frustrert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2011 15.53.24 #2 av 2
Postet av: ToreF
Hei, jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men har samme problem med min Samsung UE46B7020 hvor jeg bruker optisk ut fra tvn og via optisk/koaks konverter til min H/K SB15 lydplanke. Har prøvd alle lydinnstillinger og til og med Samsung support, men det hjalp ikke. Det som er veldig rart er at tvn har en selvdiagnosering hvor den tester lyden, og når den testen kjøres kommer lyden fra lydplanken som den skal. Har du funnet løsningen, eller er det noen andre der ute som har en ide?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar