Logo

Problemer med HDTV-dekoder (Canal Digital)

Skriv et svar
07.10.2007 11.34.27 #1 av 4
Postet av: mariusm
Hei...

Vi har fått en HDTV-dekoder fra Canal Digital i hus. (parabol). SD-signaler funker fint, men jeg får ikke inn noen av HD-kanalene. Dvs., jeg får lyd og tekst av og til men aldri bilde. Noen gang kommer det opp en beskjed om for dårlig signalstyrke.

Årsak? Løsning?

Har sendt en mail til CD, men de svarer seff. ikke.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2007 16.34.05 #2 av 4
Bruker du HDMi/DVI?
"Noen Tv'er kommer også opp med melding "ingen signal", "ikke noe innsignal" eller lignende hvis man har valgt feil digital-inngang (HDMI/DVI/PC) på Tv'en".

Rett på dette og du skal få bilde, Lykke til
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2007 19.27.26 #3 av 4
Postet av: Bobben
"mariusm" skrev:Hei...

Vi har fått en HDTV-dekoder fra Canal Digital i hus. (parabol). SD-signaler funker fint, men jeg får ikke inn noen av HD-kanalene. Dvs., jeg får lyd og tekst av og til men aldri bilde. Noen gang kommer det opp en beskjed om for dårlig signalstyrke.

Årsak? Løsning?

Har sendt en mail til CD, men de svarer seff. ikke.


Hvis det kun er HDTV kanalene som manger og du får sort skjerm med undertekst så kan det være en feil på mottageren.

I følge en posting på digitalt.tv forums så er det enkelte mottagere som har feil i MPEG4 delen.
http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2733

Får du ingen adgang meldinger så er det nok bare smartkortet som ikke åpner HD kanalene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2007 21.01.08 #4 av 4
Postet av: engemd@frisurf.no
Litt sent ute kanskje.
Opplevde lignende problem selv med min hd - tuner.
Enden på visa ble at jeg til slutt fikk kranglet til meg en ny tuner. Hd - kanalene slo inn med en gang. 1 mnd :x over CD - kundesupport gikk over i gledestårer da jeg opplevde min første PRL - kamp i HD.
T5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar