fiendish
Aktiv
E-post
Hei!
Jeg gikk nylig til innkjøp av
denne DLP bakprosjeksjons TV'en fra LG.
Iogmed at den har DVI inngang, ville jeg gjerne benytte meg av den muligheten, og kjøpte
denne Samsung DVD spilleren.
Resultatet? Ikke særlig bra. Snarere tvært imot - vanlig scart var atskillig bedre enn med DVI. Har prøvd meg litt fram med de forskjellige skaleringene (TV'en og DVD'en støtter opp til 1080i), uten at resultatet ble noe særlig bedre. Testa med komponent, og det hjalp forsåvidt på en god del, men spilleren kan ikke skalere opp via komponent og da forsvant litt av vitsen.
Spikeren i kista var når jeg testa en Pioneer 575 med komponent kabel, og bildet ble ekstremt mye bedre enn alt Samsungen klarte.
Konklusjon? Er samsungen rett og slett dårlig? Er det feil på min samsung spiller? Kompatibilitets problemer slik Samsung påstar (Ha, ha, ha)?
Forøvrig er jeg veldig fornøyd med TV'en! Kan virkelig anbefales om noen er på utkikk etter en litt stor tv som ikke koster skjorta av deg
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
hdmi og dvi(digitalinnganger) er generellt for dårlig på billigspillerene.på min denon 2910 er bildet på dvi fantastisk.men det er jo en mer kostbar spiller.til billigspillere må jeg nåkk si at du får bedre bilde med komponent.desverre.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Bombadil
Hjemmekinosjef
E-post
Jeg leste om denne spilleren din i dvd og hjemmekino bladet.
der står det at dette var en utmerket spiller og de gav den 93/100 poeng.
Det kan nok være en innstilling som du må gjøre på enten dvd spiller eller tv tipper jeg.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Kan ha noe med at Samsungen er utstyrt med en Zoran videoprosessor tro.
(Vet det står Faroudja i oversikten på denne siden, men det er feil så vidt meg bekjent)
Skulle vært artig å sett om Denon DVD 1910 som er utstyrt med Faroudja hadde klart seg bedre.
Det er jo en spiller i samme prisklasse som Samsungen.
Dette var nå bare en liten tanke fra min side.
fiendish
Aktiv
E-post
"kjelle" skrev:hdmi og dvi(digitalinnganger) er generellt for dårlig på billigspillerene. til billigspillere må jeg nåkk si at du får bedre bilde med komponent.desverre.
Tror jeg må si meg enig i dette. Dog litt rart at 575'en var atskillig bedre når jeg sammenligna dem begge med komponent.
Det kan nok være en innstilling som du må gjøre på enten dvd spiller eller tv tipper jeg.
Er rimelig sikker på at jeg har testa alt "mellom himmel og jord", for å si det slik
Skulle vært artig å sett om Denon DVD 1910 som er utstyrt med Faroudja hadde klart seg bedre.
Kanskje jeg kan få testa det..
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
"fiendish" skrev:"kjelle" skrev:hdmi og dvi(digitalinnganger) er generellt for dårlig på billigspillerene. til billigspillere må jeg nåkk si at du får bedre bilde med komponent.desverre.
Tror jeg må si meg enig i dette. Dog litt rart at 575'en var atskillig bedre når jeg sammenligna dem begge med komponent.
Kan det være pga forskjellig bit på DAC'ene.
Pioneeeren har 12 og samsungen 10.
Det er min teori
kjelle
Bilstereoekspert
E-post
en test i dvd og hjemmekino gidde denne spilleren 5 av 10 ve bruk av dvi.og 9 av10 med komponent.samsung altså.så komponent er å anbefale med denne spilleren.testa denon 1910 vs 2910 på en lg skjerm på hifiklubben.og jeg vil si at når du skal bruke dvi så er det en enorm forskjell.konklusjon: skal du absolutt bruke dvi så kjøp denon 2910.den er dyr.men verdt det.jeg mener det er verdt penga.bedre lyd får du også
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.