Logo

Problem med prosjektor

Skriv et svar
24.06.2008 10.30.19 #1 av 2
Postet av: pycno
Hei,
jeg har et problem med min Optoma 803 (80X) prosjektor, jeg tror problemet kommer fra ledningene signalet går gjennom.

Jeg har en 10m kabel, en 5m og en på 2m.
Før virket det helt fint med 10 meter direkte fra projektor til PC eller PS3, nå kommer det artefacter.
Har prøvd med 5m ledning fra projektor til PC og PS3 men det kommer artefacter også der.
Og 5m ledning fra projektor til receiver med 2m kabel videre til signalkilde med samme problem.

Har prøvd PS3 koblet til TV med samme ledninger, det fungerer helt fint..

Det er oppstått nylig, eneste hardware-messige forandring som er gjort fra tidligere (før problemet kom) er en receiver (Yamaha 663). Tviler på at dette har noe med hverandre å gjøre.

Det kommer signal på skjermen, det blir opp til 1080p 60 hertz fra PC, problemet er artefactene på bildet. Disse artefactene er totalt statiske og forekommer alltid på samme plass på skjermen.

Artefactene forekommer av at pixler blir "strekt" sideveis fra høyre, altså at en pixel kan strekkes noen pixler mot venstre og danner en strek. Se bilder under, problemet mitt er helt identisk med disse bildene.

Optoma HD800X; Yamaha 663; Jungson 2x200w; Dynabel S23; Denon 2800 MKII; Xindak FS-1 og FA-1 kabler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 11.21.38 #2 av 2
Postet av: pycno
Problemet forsvant helt når jeg plugget ut strømmen til alt før jeg plugget inn HDMI-ledningen :D
Optoma HD800X; Yamaha 663; Jungson 2x200w; Dynabel S23; Denon 2800 MKII; Xindak FS-1 og FA-1 kabler
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar