Logo

Problem Lyse og Pioneer 436xde.

Skriv et svar
29.01.2006 09.50.19 #1 av 4
Postet av: camry10
Problem Lyse og Pioneer plasma

--------------------------------------------------------------------------------

Har tilkoblet Lyse dekoder.Samtidig så har jeg også en parabol tilkoblet tv`n,da en samsung.

Tv`n er en Pioneer 436xde.Alt har fungert helt topp siden jeg kjøpte den først på desember.Men nå for ca 14dager siden oppsto plutselig et problem.Hver gang det skiftes sekvens i tv programmet på Lyse,uansett hvilken kanal,så skifter tv`n hele tiden mellom fullt bilde og bred.Dette er svært irriterende,bildet blir jo borte hver gang det skifter vist dere skjønner hva jeg mener.Når tv`n blir matet med signal fra Parabolen er dette ikke noe problem.Noen som har tips,eller opplevd det samme?
__________________
Er svært inntresert i å følge med allt nyt som kommer etter hvert,da ang.data,tv,recivere,digitalt utstyr og lignende
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 15.37.47 #2 av 4
Postet av: Headbanger Man
Et skudd i blinde her, men kanskje du må velge format på TVen din. Står den innstilt på en slags auto funksjon kanskje? Prøv å sette TVen i widescreen-format, eller 4:3 el.l.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 16.35.19 #3 av 4
Postet av: camry10
Har prøvd dette,men det rare er jo at den var helt okey tidligere,kanskje det er noen feil på dekoderen fra lyse,har sendt mail dit nå,så får vi se.Takk skal du ha for at du brydde deg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 17.26.18 #4 av 4
Postet av: Rune
Jeg er litt usikker på hva du mener med sekvens, men det virker som om tuneren sender styresignal i hytt og pine. (via scartkonaktenen kommer det et signal som forteller TV'n hvilket format det er)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar