Logo

Plassere senter i tak?

Skriv et svar
06.08.2009 07.36.40 #1 av 5
Postet av: olofm
Hei

Har litt utfordring med å plassere senterhøytalaren i min hjemmekino. På veggen bak lerretet sånn cirka i midten er det en dør til en bod. Lurer derfor på om det absolutt ikke er å anbefale å montere senterhøytalaren i taket foran lerretet? Eller vil dette fungere greit?

Olof
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2009 15.32.05 #2 av 5
Postet av: Typhoon7
Det vil fungere, men den bør vinkles ned mot sitteposisjonen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2009 20.29.35 #3 av 5
Postet av: teebee
tape en laserpen på toppen av høytaleren og la dama\kompis sitte i sofaen. når den røde prikken er på toppen av panna er vel høyttaleren rett instillt? :D kanskje noe å vurdere når jeg kjøper leilighet også. noen stativ\fester som er spesialsydd for dette?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2009 09.25.35 #4 av 5
Postet av: Kjell
Det vil være helt ok.
Mange senterhøyttalere har gjenger til en tilte- eller justeringskrue i bunn, slik at du kan vinkle den mot lytteposisjon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2009 10.57.40 #5 av 5
Postet av: SVS Inderoy
Monterte et PSB+Marantz Kringlyd oppsett når jeg var i forsvaret.

Etter mye tenking frem og tilbake så ble det montering av fronter og center i taket vinklet nedover da det var kombinert møte/film/playstation/fotballrom.
Så det beste var og ikke ha høytalere på golvet så golvplassen ble forbeholdt møterom.
Kun subw ble stående på golvet.

Fikk da ikke tid til og justere alt riktig da det var på slutten av mitt år på GP i finnmark men det ble lydmssig brukbart med tanke på at det er murvegger i det rommet jeg satte dette opp.

Er viktig og ha en (helst to) subw. som når opp til 120hz uten problemer...
Vinkling av HT nedover mot sweetspot er et must for og få dette til og fungere på en grei måte.
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar