Logo

Plasma vs LCD

Skriv et svar
29.10.2007 00.51.00 #1 av 1
Postet av: Zleepyme
Det er ofte mye snakk om hva man burde velge når det gjelder flat tv. Det er mange synsere der ute, som sverger til det ene eller det andre ut ifra hva man skal bruke tven til. Greit nok det, men tro meg når jeg sier det: begge teknologiene kan brukes til alle typer multimedia!! Det er her heller ofte et spørsmål om pris og størrelse(hva man har plass til) På mindre skjermer(fra 15 til 37") har man stort sett lite valg. Her er det LCD(hvis man ser bort fra Panasonic)som har majoriteten av skjermene. 42-60" Er det kommet en god del LCD paneler, men her burde man(hvis man er opptatt av å få mest mulig bilde for pengene)velge Plasma. Kan hende noen er uenige, men da bør de virkelig komme med en test som beviser det motsatte. Foreløpig er det ingen tvil om hvliken teknologi som sitter med bildekvaliteten.Nemlig Plasma! Kan hende når vi får store OLED skjermer i handelen(til en kjøpbar pris for menigmann) at man kan begynne å spå Plasmaens bortgang. Men hvem vil vente i ti år på å kjøpe seg tv??
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar