Logo

Pioneer VSX1016

Skriv et svar
18.01.2007 23.32.26 #1 av 4
Postet av: Zleepyme
Har vurdert å kjøpe meg ny reciver da min gamle Denon AVR2800 begynner å få litt få innganger(hdmi, komponenet osv) Da har jeg fundert litt på Pioneer VSX1016. Noen som har erfaring med denne recviveren? Har også vurdert en ny Denon, men jeg trenger kun en god surround forforsterker, og Pioneeren har gode komponeneter.

Pioneer har kallt sin 5(evt 7ch)ch stereo for 5Dtheater. Åssen låter det? Liker å spille musikk med alle kanalene i drift.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 07.22.30 #2 av 4
Postet av: arntos
Søk så finner du kommentarer på 1016. Haqr selv AX2 og 5 eller 7 kannals stereo fungerer bra det om du vil ha lyd i alle kanalene. 5D theater husker jeg ikke om jeg har.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 11.34.41 #3 av 4
Postet av: Stone-
Har selv 1016, og den fungerer helt greit til mitt bruk. Angående stereo i flere kanaler, så kalles denne bare "7ch stereo", ikke 5Dtheatre. Personlig liker jeg ikke å høre musikk i flere kanaler, men funksjonen fungerer veldig bra. For å ta minusene med forsterkeren, så mangler den Lip-sync og oppskalering til HDMI fra analoge kilder. Autokalibreringen fungerer tildels, men ikke helt perfekt. Dette kan man da heller ikke regne med på en forsterker i denne prisklassen. Forsterkeren ble kåret til beste kjøp i budsjettklassen i DVD og Hjemmekino i fjor.
Forsterkeren har også en del snedige funksjoner som Sound Retreiver, som fikser opp lyden og gir den mer dynamikk, fra komprimerte kilder som f.eks. MP3 filer. den har også midnight og loudness funksjon. dette kan du lese mer om på pioneer sine hjemmesider. Ett annet pluss er fjernkontrollen som kan programeres. Dette setter hvertfall jeg stor pris på! Synes alt i alt at forsterkeren er ett godt kjøp!
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 01.36.52 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Takker for svar=)

Blir nok den vil eg tru. Trenge input kildene den har. Når det gjelde HDMI og dette vil d først bli aktuelt når eg orke å kjøpe en HD dvd eller Blue ray spiller. Til nå går det på ordinær scart og et RGB signal. Vurderte en stund arvtageren til min reciver, men den koste litt for mye i og med at jeg får ok pris for Pioneer. Strømkilden er stor nok til å drive surround høyttalerne. Har et eget kjernekraftverk til frontene=)

Ny reciver bestilles på Mandag=)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar