Hei alle sammen...
Er på jakt etter ny forsterker, skal endelig bytte ut min gamle Onkyo med noe som vil holde til mitt nye høytaler oppsett..
Valget mitt står nå mellom enten yamaha rxv1500 eller pioneer sin nye vsx1015.....
Har hørt med alle jeg kommer over som har noe med HiFi å gjøre, om hvilken jeg bør velge. Har sittet å lest alle mulige poster på forskjellige forumer, både norske og utenlandske, om alt som har med yamaha og pioneer forsterkere, for å kommer fram til ett fornuftig valg.
Etter mye om og men, har jeg da klart og velge Yamahen fordi; alle jeg kjenner ville valgte den. Den får mye god omtale, den har flere tilkoblinger en pioneeren, større effekt en pioneeren (på papiret? har også hørt at pioneerene er litt strømsvake, stemmer det?), bedre lydoppsett enn andre med mikrofon, bildekonvertering, lipsync, pluss den er en god gammel traver, og jeg ser også at yamaha får veldig ofte "Best Lyd" i tester...
Men... Etter å ha lest litt poster på forumer, nå sist noen poster her, om noe negative omtaler om yamaha ( deriblant rxv1500 ) tviler jeg litt nå..
Er det kanskje mer fornuftig å ta pioneeren?
Pioneeren derimot, liker jeg veldig godt.... synes utseende er überfin i forhold til yamahen. Pioneeren er helt ny kontra yamahaen som begynner å dra på årene. Den vant jo nettopp EISA prisen, som kanskje betyr noe? Har også hørt med de som har den at de er veldig fornøyd med den. At den er bra på film, og til musikk. Har også sett i de sister tester at pioneer ofte får "Testvinner" karakter (kanskje pga de har så lav pris i forhold til konkurenter) ....
Det er nå jeg heller litt over mot den... det er den jeg har lyst på , men jeg vil helst ha den jeg får mest utbytte av.. den som gir mest "Bang for buck" og fornuften min sier yamahen...
SÅ nå vil jeg vite hva dere vil anbefalle meg.... Trenger sårt alle råd jeg kan få nå....
som en liten pekepinn på hva jeg har fra før nå som skal kobles til er; Energy C9 til front, CC-1 til senter, og C5 bak.. kommer også enten Yamaha Ystsw515 eller1500 sub. Nå har jeg også tenkt å bytte ut min gamle sony dvd spiller med pioneer sin nye DV585S. Kanskje vil pioneer forsterkeren passe best sammen med den? Yamahaen har jo lipsync, som kan være en fordel siden jeg har LCD tv. Per dags dato så vil jeg fylle i alle tilkoblinger med pioneeren, mens yamahen vil jeg ha 2-3 ledige hvis jeg får flere lydkilder. Jeg kommer til å bruke anlegget mitt i 60% til film og 45% til musikk. ( 5% over 100 pga jeg kommer til å bruke anlegget mitt mye fremover )
Jeg står som sagt DØNN fast... vet ikke hva jeg skal velge av de.... alle tips , råd, erfaringer som dere kan bidra med vil hjelpe meg veldig mye..
På forhånd Takk .
Mvh Andy !
Takke meg til komponeter framfor "alt-i-ett" anlegg... !=)