Logo

Pioneer VSX-LX70 + NAS = SANT?

Skriv et svar
08.02.2009 20.18.11 #1 av 3
Postet av: Muddyman
Til noen som kan dette.
Jeg har en VSX-LX70, som jeg er meget fornøyd med. Men etter sigende, så skal denne kunne hente ned musikk og annen media fra en PC med delt mediakatalog. Vel, Pioneer sier at man trenger media server eller mediaplayer 11 eller høyere for å kunne gjøre dette. Men jeg har et ønske om å kunne gjøre dette med en NAS som jeg kan sette hvor som helst og alikevel ha tilgang til musikken min. Jeg vet at de som har PS3 kan gjøre dette og det er andre løsninger som også gir denne løsning. Men derfor så lurte jeg da på om det er mulig å gjøre dette med en NAS :?:
Gi gjerne råd om hvilken type, firmware, raid config etc.
Internettradio og usb fungerer smertefritt.... :D

Takker på forhånd.

mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 21.10.59 #2 av 3
Postet av: jiho
Har selv SC-LX81 og NAS fra QNAP (QNAP 101 og 109 Pro) Disse leveres med Twonky Media Server. Din receiver er DNLA-sertifisert og skal da normalt se musikken du har lagret på nettverks-disken. Men jeg føler at denne løsningen er noe tungvindt. Selv har jeg innstallert Squeezecenter på QNAP'en (109 pro) og streamer til Squeezebox. Har en classic og en duett. Men for all del ...en nettverksdisk er anvendelig til så mangt. Så det er verdt et forsøk.

jan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2009 18.53.55 #3 av 3
Postet av: Muddyman
Takker for svar.

Ja, det er svært mange nettverksløsninger i dagens marked.
Jeg vurderte en løsning fra Linn, men skal etter din anbefalning prøve QNAP sin løsning.
Det kan vel sies at Pioneer sin brukermeny ikke er av de beste jeg har sett, men jeg er litt opptatt av at ting skal kunne fungere når det er lagt opp til det. Uansett, så blir det vel neppe bortkastede penger da jeg trenger en eller annen form for løsning for data/media. Vi får se om am andre ting må legges til for å få det til.
Skal komme tilbake med mere når jeg har fått det prøvd ut.

mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar