heisann dere..
desverre begynte min gode gamle harman kardon avr 3000 å lage forferdelige lyder, skraping å knitring..
så jeg fikk en god unnskyldning til å oppgradere systemet mitt litt.
kom hjem med en Pioneer VSX-LX70 uten å vite stort om receiveren annet enn at den kostet flesk.. men ser ut til at jeg har kjøpt en knall receiver..
jeg er ekstremt glad i film å god lyd, men denne receiveren krever jo 2 år på høyskole for å forstå alt.
jeg er ikke helt bak mål når det kommer til tekniske greier men er ikke helt med på notene på hjemmekino som jeg ser nivået her er.
så nå melder spørsmålene seg..
før jeg går videre kan jeg vel nevne hva jeg har av utstyr;
50" plasma fra LG.
Pioneer VSX-LX70 receiver
Playstation 3
2 Dali 109 fronthøytallere.
Jamo E 7CEN 100w senter
Celestion bakhøytallere. (vet ikke modellen, ganske nye, 5" mellomtone + tweeter)
Jamo 8" aktiv sub, gammel å skal byttes ut snart.
synes at denne receiveren spiller lavere enn min gamle AVR3000?? må opp i +5 for og få akseptabelt lydnivå i stua til film.. kordan kan det ha seg, med tanke på at denne er mye større?... er det noen instillinger som må til, er det fordi jeg kjører 5.1 lyd å det er en 7.1 receiveren??
jeg har koblet bak høytallerene på surround høytaller utgangene, ikke på surround back. er dette korrekt?
når jeg kjører MCACC (lydjusteringen med mikrofonen) så er det noe jeg skal tenke på ang 5.1 å ikke 7.1 oppsett?
jeg får ikke til å sette opp lyd med optisk kabel fra PS3 til receiveren, må hente lyden ut fra hdmi kabelen.. kanskje smør på flesk men jeg har optiske kabler liggende så...
var vant til å se om jeg fikk dts/dolby digital osv i displayet når jeg spiller av filmer, hva skal forsterkeren stå på? PCM, THX eller hvordan enn av de hundre forskjellige surround knappene skal trykkes på?!
ellers noe jeg bør tenke på her?
håper noen har litt hjelp og råd til en tulling...
ps. hvordan sub anbefales, 10-15"? merke? gjerne kom med anbefalinger..