Logo

Pioneer TV fra USA, GET boks fra Norge, HJELP!

Skriv et svar
21.02.2008 07.02.18 #1 av 14
Postet av: kennethg
Hei! Topic sier det meste. Har en pioneer pdp 5080 hd(samme som 508xd?) fra usa. Vet at de har NTSC signaler der og PAL her(dette gjelder kun analoge signaler?)

For å forklare problemer kan jeg ta det som virker først: Har en xbox 360 fra Norge. Når denne er koblet i HD komponent( er dette det riktige ordet?), er hvertfall en RØD, en GRØNN, og en BLÅ kabel, samt rød og hvit for lyd. Når denne er switchet til vanlig "TV" på kontakten inn til xboxen gir den sort-hvitt bilde, når den står på "HDTv" er alt i orden.

Specs på tven:
Compatibility: •Native Resolution: 1366x768
•Computer: VGA, SVGA, WVGA, XGA, WXGA, [SXGA, WXGA+, SXGA+, UXGA (Compatible)]
•Video: 480i/p, 720p, 1080i/p (24/60) - Displays Up to 720p
•Video/Color Signal: NTSC, PAL, SECAM



PROBLEMET er at jeg har en Get pvr boks som bare har scart og kompositt utgang(?gul for bilde, hvit og rød kabel til lyd).
TVen har ikke Scart inngang da dette er ebn europeisk standard, har derfor bare prøvd kompositt, som bare gir svart-hvitt bilde.
Har hatt dette i bakhodet når jeg kjøpte tven selvfølgelig, og hadde egentlig planer om å vente til mars da Get kommer med sin HD pvr som har hdmi utgang(vil dette virke mot tven min? eller er det begrensninger på dette og slik som ved analoge signaler?)
Men har snakket med en som prøvde det samme med CanalDigital boks med hdmi, dette ga bare sort skjerm. Men da han prøvde med hd component kabler(CD boksen har dette ut) og stilte boksen til 576p som er analoge signaler(?) fikk han fint bilde, riktignok ikke full hd men, hvertfall farger og ingen feil i bilde.

EDIT: vil noe sånt hjelpe? http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1002728;c:100352

Dere er ekspertene;-)

Håper noen med Get pvr boks og ALLE med noen innspill kan hjelpe til.

NB: De eneste innstillingene jeg kan se på Get boksen er at jeg kan bytte til RGB signaler via scart, så derfra må jeg vel ha en omformer til et signal tven aksepterer.

TUSEN takk for hjelp! Rimelig desperat, da det er så synd å ha en så super tv med svart hvitt bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 11.49.08 #2 av 14
Postet av: xuax
Ville nesten tippe at tv'en var satt på ntsc, mens du må sette den på pal eller en auto funksjon.

Men som sagt, ren tipping
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 12.33.07 #3 av 14
Postet av: kennethg
okay.... men hvorfor virker norsk xbox da? eller er det rett og slett siden den sender hd signaler(digitale?) og det ikke er delt opp i ntsc og PAL?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 13.25.48 #4 av 14
Postet av: sidprinos
Jeg hadde et liknende problem når jeg skulle koble mitt Get pvr via en Dennon 2807 receiver til en BenQ projektor.Ingen scart .Jeg kjøpte den konverter du nevner fra avshop men jeg fikk ikke den til å virke.Nå brukker jeg en gamell dvd spiller med scart inn og komponet ut og virker fint men jeg vet ikke egentlig om det er samme type problem...vi snakker om..
Hvis du bor i Oslo du kan få låne den korveter å se om den virker..men jeg tror ikke det... :?
mvh
Sid
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 13.42.21 #5 av 14
Postet av: kennethg
"sidprinos" skrev:Jeg hadde et liknende problem når jeg skulle koble mitt Get pvr via en Dennon 2807 receiver til en BenQ projektor.Ingen scart .Jeg kjøpte den konverter du nevner fra avshop men jeg fikk ikke den til å virke.Nå brukker jeg en gamell dvd spiller med scart inn og komponet ut og virker fint men jeg vet ikke egentlig om det er samme type problem...vi snakker om..
Hvis du bor i Oslo du kan få låne den korveter å se om den virker..men jeg tror ikke det... :?


Det hadde jo vært supert!! Så slipper jeg å kste bort de pengene hvis jeg skulle kjøpt den og det ikke funker, så får du solgt den hvis den funker;-) mulighet på på fredag eller lørdag?

Har dvd spiller og, men dette er helt enkel dvd og kan umulig ha komponent ut?:S Tror det bare er kompositt i såfall og da er jeg jo like langt..

Noen andre som har synspunkter? TUSEN takk for raske svar folkens!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 13.56.35 #6 av 14
Postet av: xuax
"kennethg" skrev:okay.... men hvorfor virker norsk xbox da? eller er det rett og slett siden den sender hd signaler(digitale?) og det ikke er delt opp i ntsc og PAL?


HDTV standarden er lik (mener jeg :? ), mens forskjellen på pal og ntsc ligger i oppløsningen og fargesystemet. Når du tar signalet ut som kompositt eller s-video kodes signalet som ntsc eller pal. Via RGB eller komponent har man ikke ntsc eller pal koding av fargene. Derfor ville jeg bare sjekket om hvilket system tv'en er satt opp på å ta i mot.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 14.01.15 #7 av 14
Postet av: kennethg
"xuax" skrev:
"kennethg" skrev:okay.... men hvorfor virker norsk xbox da? eller er det rett og slett siden den sender hd signaler(digitale?) og det ikke er delt opp i ntsc og PAL?


HDTV standarden er lik (mener jeg :? ), mens forskjellen på pal og ntsc ligger i oppløsningen og fargesystemet. Når du tar signalet ut som kompositt eller s-video kodes signalet som ntsc eller pal. Via RGB eller komponent har man ikke ntsc eller pal koding av fargene. Derfor ville jeg bare sjekket om hvilket system tv'en er satt opp på å ta i mot.


ok.. Takk igjen.. Så det du sier er hvis jeg stiller inn Geten til å gi ut RGB(dette kan velges i menyen) og har en scart-> komponent kabel så vil dette kanskje funke?

evt: http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1002728;c:100352

Beklager om jeg ikke forstår alt, prøver å sette meg inn i verden med tusenvis av uttrykk. hehe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 14.06.56 #8 av 14
Postet av: xuax
Tv'en støtter flere fargeformater. Det jeg tenker på er om du kan, i oppsettet på tv'en, stille fargesystemet på tv'en. Jeg kune tenke meg at denne er satt opp på NTSC, noe som kan tenkes å forklare fargefeilen på pal kilder via kompositt.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 14.13.24 #9 av 14
Postet av: kennethg
Ok. Får prøve dette, men har lett litt rundt på tven og har ikke kommet over det, skulle jo egentlig tro at den sto på auto.. Men da skal jeg sjekke..

Men sidprinos: Hadde vært flott om jeg kunne testet din omformer!:)

Dersom noen andre vet noe mer om dette setter jeg pris på fler svar, evt overgang fra scart til Rgb komponent, så jeg slipper dårlig kompositt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 14.38.33 #10 av 14
Postet av: xuax
"kennethg" skrev:Ok. Får prøve dette, men har lett litt rundt på tven og har ikke kommet over det, skulle jo egentlig tro at den sto på auto.. Men da skal jeg sjekke..

Men sidprinos: Hadde vært flott om jeg kunne testet din omformer!:)

Dersom noen andre vet noe mer om dette setter jeg pris på fler svar, evt overgang fra scart til Rgb komponent, så jeg slipper dårlig kompositt?


Virker som den ikke støtter PAL...
Reception System (Analog) American TV standard NTSC system

Via HDMI støtter den heller ikke vanlige pal signaler (pal oppløsning) (s. 65 i bruksanvisningen)
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 14.41.47 #11 av 14
Postet av: xuax
Hvis tv'en din har noenlunde likt menyoppsett som tv'ene som selges i europa kan du prøve på følgende:
1 Trykk på HOME MENU.
2 Velg ”Option” (alternativ) (?/? og trykk så på ENTER).
3 Velg ”Colour System” (fargesystem) (?/? og trykk så på
ENTER).
4 Velg videosignal (?/? og trykk så på ENTER).
• Du kan velge ”Auto”, ”PAL”, ”SECAM”, ”NTSC” eller ”4.43NTSC”.
• Når ”Auto” er valgt, vil innsignalene identifiseres automatisk.
5 Trykk på HOME MENU for å gå ut av menyen.

Dette må gjøres for hver av inngangene

(Hentet fra Norsk bruksanvisning)
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.02.2008 15.44.43 #12 av 14
Postet av: kennethg
"xuax" skrev:
"kennethg" skrev:Ok. Får prøve dette, men har lett litt rundt på tven og har ikke kommet over det, skulle jo egentlig tro at den sto på auto.. Men da skal jeg sjekke..

Men sidprinos: Hadde vært flott om jeg kunne testet din omformer!:)

Dersom noen andre vet noe mer om dette setter jeg pris på fler svar, evt overgang fra scart til Rgb komponent, så jeg slipper dårlig kompositt?


Virker som den ikke støtter PAL...
Reception System (Analog) American TV standard NTSC system

Via HDMI støtter den heller ikke vanlige pal signaler (pal oppløsning) (s. 65 i bruksanvisningen)


EDIT: Beklager misforstod, du mener at den ikke støtter pal via hdmi( da er dette analoge singaler, mindre enn 576i?), men det burde da funke nå som den nye boksen kommer som leverer DIGITALE signaler, og er hd, som er mer enn 576i? eller vil dette også kræsje?

Men da syns jeg fortsatt det er rart at tven er oppgitt til å motta PAL, SECAM og NTSC signaler, når det er kun ANALOGE singaler som er delt inn på denne måten. Da bør det jo funke med digitale(og det gjør det jo via xbox som er hd, 1080i/720p)

Er det noen som har noen konkrete forslag? skal prøve å lete etter instillingene og prøve forskjellige innstillinger via kompositt, virker ikke dette(noe som jeg tviler på), er mitt neste forslag å teste å sende RGB ut gjennom scart til en omformer som gjør om til KOMPONENT, og deretter til tven.

ER jeg helt på jordet? Fler forslag tas i mot med stor glede:D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2008 12.12.06 #13 av 14
Postet av: kennethg
Vil en Receiver som har hdmi ut hjelpe meg noe?(har denne da scart inn, eller kompositt?) hvordan vil kvaliteten bli på dette?

Snakket med Hifi Huset og de mente dette var en sikker løsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2008 06.39.56 #14 av 14
Postet av: kennethg
Hei igjen. Har nå fått gets nye HD PVR og det fungerer utmerket på min ntsc pioneer:D bare så det blir et svar i denne tråden..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar