Hei! Topic sier det meste. Har en pioneer pdp 5080 hd(samme som 508xd?) fra usa. Vet at de har NTSC signaler der og PAL her(dette gjelder kun analoge signaler?)
For å forklare problemer kan jeg ta det som virker først: Har en xbox 360 fra Norge. Når denne er koblet i HD komponent( er dette det riktige ordet?), er hvertfall en RØD, en GRØNN, og en BLÅ kabel, samt rød og hvit for lyd. Når denne er switchet til vanlig "TV" på kontakten inn til xboxen gir den sort-hvitt bilde, når den står på "HDTv" er alt i orden.
Specs på tven:
Compatibility: •Native Resolution: 1366x768
•Computer: VGA, SVGA, WVGA, XGA, WXGA, [SXGA, WXGA+, SXGA+, UXGA (Compatible)]
•Video: 480i/p, 720p, 1080i/p (24/60) - Displays Up to 720p
•Video/Color Signal: NTSC, PAL, SECAM
PROBLEMET er at jeg har en Get pvr boks som bare har scart og kompositt utgang(?gul for bilde, hvit og rød kabel til lyd).
TVen har ikke Scart inngang da dette er ebn europeisk standard, har derfor bare prøvd kompositt, som bare gir svart-hvitt bilde.
Har hatt dette i bakhodet når jeg kjøpte tven selvfølgelig, og hadde egentlig planer om å vente til mars da Get kommer med sin HD pvr som har hdmi utgang(vil dette virke mot tven min? eller er det begrensninger på dette og slik som ved analoge signaler?)
Men har snakket med en som prøvde det samme med CanalDigital boks med hdmi, dette ga bare sort skjerm. Men da han prøvde med hd component kabler(CD boksen har dette ut) og stilte boksen til 576p som er analoge signaler(?) fikk han fint bilde, riktignok ikke full hd men, hvertfall farger og ingen feil i bilde.
EDIT: vil noe sånt hjelpe?
http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1002728;c:100352Dere er ekspertene;-)
Håper noen med Get pvr boks og ALLE med noen innspill kan hjelpe til.
NB: De eneste innstillingene jeg kan se på Get boksen er at jeg kan bytte til RGB signaler via scart, så derfra må jeg vel ha en omformer til et signal tven aksepterer.
TUSEN takk for hjelp! Rimelig desperat, da det er så synd å ha en så super tv med svart hvitt bilde.