Logo

Pioneer stenger tvfabrikkene

Skriv et svar
12.02.2009 09.55.51 #16 av 19
Postet av: Esp1
"Msport" skrev:
"Rune" skrev:Det var jo fryktelig synd. Jeg lurer på om de vil komme med noen ny generasjon før den tid, eller om de bare fortsetter med 90 serien til the bitter end. Jeg hadde en drøm om å få meg en 60" i stua etterhvert, ser ut som den drømmen går i grus :-)

Tror nok at flere produsenter vil trappe ned og det vil ikke være uanturlig å få se en viss pristigning etthvert grunnet redusert kapasitet.

Jeg tror dessverre dette kan bli starten på slutten for Plasma. Og du er ikke eneste som har lyst på en 60" Pioneer i stua Rune...


Nja, er vel ikke grunnlag for å spå noe om det akkurat nå. Selv om alle teknologier en eller annen gang sikkert vil bli ersattet av noen bedre. OLED er neppe klart for storskjermer på lenge. Det finnes også SED og FED teknologi, selv om Toshiobas SED teknologisatsning gikk nedenom etter en patent/lisenskrangel.

Pioneer hadde bare ca 5% av verdensmarkedet for plasma. Panasonic, Samsung og LG står for 92% av omsetningen i 2008. Panasonic har jo akkurat bygd en ny panelfabrikk i japan og er helt sikert klar til å møte en evt økende etterspørsel - hvis det skulle være aktuelt i disse "finanskrisetider".
Espen Braathen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.02.2009 10.10.29 #17 av 19
Klar over at det kommer til å ta en stund, har skrevet mer om kommende skjermteknologier
her
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 23.01.56 #18 av 19
Postet av: teebee
kommer nok til å bli hengt for dette, men det er enda ett bruksområdet for dere som sverger til plasma.
http://www.engadget.com/2009/02/17/pana ... ir-hockey/

:D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2009 05.51.24 #19 av 19
Postet av: Jerome
"teebee" skrev:kommer nok til å bli hengt for dette, men det er enda ett bruksområdet for dere som sverger til plasma.
http://www.engadget.com/2009/02/17/pana ... ir-hockey/

:D


Ganske kult :D Men for min del så synes jeg at det er så mye bedre med den gammel varianten hvor du får en ekte følelse 8)
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar