Logo

Pioneer S-V710-IV

Skriv et svar
23.06.2008 18.58.00 #1 av 7
Postet av: alcazzzar
Håper noen kan hjelpe meg til å finne passende/riktige høytalere til meg.

Pga at leiligheten jeg bor i ikke er verdens største, så begrenser det litt på hvor store høytalere jeg kan ha i stua.

Er det noen som har peilig på om disse her er noe å satse på ?

http://www.pioneer.no/no/products/42/99 ... index.html

På forhånd takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 18.38.32 #2 av 7
Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til ved kjøp av nye høytalere?

Anbefaler deg også å lese denne guiden angående hva du bør se etter ved kjøp av nye høytalere:
viewtopic.php?f=12&t=11039
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 19.59.59 #3 av 7
Postet av: alcazzzar
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til ved kjøp av nye høytalere?

Anbefaler deg også å lese denne guiden angående hva du bør se etter ved kjøp av nye høytalere:
viewtopic.php?f=12&t=11039


Har som sagt lest igjennom div guider og har fortsatt like "hodebry".

Jeg har vel satt en max på 15 000 for komplett 5.1 / 7:1 system.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 21.01.06 #4 av 7
Komplett system, tenker du på da kun på høytalere eller skal også reciver og DVD/Blu-Ray være inkludert i den oppgitte prisklassen?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.06.2008 21.24.51 #5 av 7
Tommy(Actionchicken) skrev:
Hva slags høytalere har du?

Anbefaler deg først og fremst å lese denne guiden etter hva du bør se etter ved kjøp av nye reciver:
viewtopic.php?f=30&t=10936



Jeg har noen gamle Dantax høytalere som må byttes ut, har lest div guider osv, men står fortsatt like fast.

Jeg har forresten skrevet den ene tråden i Høytalere om de Pioneer 710 settet som du også har kommentert

Tenkte å gå for de hvis en samling av de og evt Onkyo 606 receiveren er en god match?


Greit, du kan like gjerne ta hele problemstillingen i en tråd. Du trenger altså en reciver og ett 5.1/7.1 høytalersett og prisen skal ligge på cirka 6 tusen for reciver og ca 14 tusen for høytalere hvis jeg har forstått deg korrekt?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2008 05.07.17 #6 av 7
Postet av: alcazzzar
"Tommy(Actionchicken)" skrev:
Tommy(Actionchicken) skrev:
Hva slags høytalere har du?

Anbefaler deg først og fremst å lese denne guiden etter hva du bør se etter ved kjøp av nye reciver:
viewtopic.php?f=30&t=10936



Jeg har noen gamle Dantax høytalere som må byttes ut, har lest div guider osv, men står fortsatt like fast.

Jeg har forresten skrevet den ene tråden i Høytalere om de Pioneer 710 settet som du også har kommentert

Tenkte å gå for de hvis en samling av de og evt Onkyo 606 receiveren er en god match?


Greit, du kan like gjerne ta hele problemstillingen i en tråd. Du trenger altså en reciver og ett 5.1/7.1 høytalersett og prisen skal ligge på cirka 6 tusen for reciver og ca 14 tusen for høytalere hvis jeg har forstått deg korrekt?



Da har du forstått akkurat hva jeg mener :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.06.2008 19.59.55 #7 av 7
Angående hvilken reciver du bør velge, så ville jeg anbefalt Yamaha RX-V663. Den har 2 HDMI innganger og støtte for de nye høyoppløste lydformatene som benyttes av Blu-Ray. Yamaha lager svært gode recivere og de gir ett engasjerende og dynamisk lydbildet og lydsignaturen kan beskrives som nøytralt og kanskje noe "rund" i toppen. Denne ble testet sammen med 6 andre recivere i budsjettklassen i denne utgaven av hjemmekino og fikk karakter 6. Mer informasjon om produktet finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=190

Som DVD og Blu-Ray spiller vil jeg anbefale PS3. PS3 fungerer utmerket som Blu-Ray spiller og gir skarpe, detaljrike bilder. Fargene er mette og det er ett bra dybdeforhold i bildet. En ting som er verdt å merke seg er at den har en vesentlig raskere oppstartstid en andre HD-spillere på markedet, mens andre HD-spillere bruker rundt minuttet; bruker PS3 ca 10 sekunder. DVD-delen er også bra og den oppskalerer dine vanlige dvdèr opptil 1080P. Den gjør som sagt en bra jobb, altså en like god jobb som DVD budsjett modeller, men kan ikke konkurrere med de i samme prisklasse nå. CD delen låter kanskje litt flatt, men helt greit. Den fungerer også godt som ett multimediasenter og lagre diverese media og spille av DivX OL. PS3 benytter seg av en 2.5" S-ata så harddisken kan lett byttes ut. Dette er en maskin som gir svært mye for pengene. Ellers har Samsung BDP-1500 falt mye i pris, forrengeren BDP 1400 fikk karakter 6 i av "Teknofil" og virker som ett bra kjøp, men se litt an på dine behov. Testen kan du forøvrig lese her:
http://www.teknofil.no/wip4/review/test ... l?id=27747

Og som høytalere er det mange å gode å velge mellom i din prisklasse, jeg har ikke fått hørt KEF sin 3005; men de har blitt meget godt mottat av presse og andre brukere rundt på diverse nettsider. Høytalerene kan du finne her:
http://www.elgiganten.no/PartDetail.asp ... b:833;pl:1

Høytalerne fungerer ypperlig som har dårlig plass og ønsker ett anlegg med høy WAF, har du behov for å ta de ut fra veggen finnes det stativ til de.

Her har du ett ypperlig sett som er fremtidsrettet med tanke på at du har mange innganger på din reciver og du kan koble til en effektforsterker senere hvis oppgraderingsbehovet skulle dukke opp. Høytalersettet er flott og tar lite plass og du har ett godt multimediasenter som dekker de fleste behov.

Dumt at de ikke forstod guiden, da meningen er at vanlige folk og de litt mer avanserte brukerne skal kunne forstå de. Har du noen tips til forbedringer er det bare å sende meg en melding. Men som sagt, det står mye der angående hva du bør se etter samt at jeg har forklart en god del ting.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar