Logo

Pioneer Home System dcs240

Skriv et svar
06.09.2005 15.56.14 #1 av 10
Postet av: 042154
Hei. jeg er student, og har akkurat flyttet på hybel. Av den grunn er jeg nå på utkikk etter tv, dvd-spiller og gjerne litt grei lyd til om det ikke blir alt for dyrt (skal tross alt ha litt penger igjen til mat :? )

Har kikka litt rundt omkring, men vet ikke helt hva jeg trenger for å få "grei" lyd. Fant en pakke som virka ganske grei på elkjøp nå akkurat (har ikke kjøpt enda), men lurte på om noen visste noe om dette.. Det er Pioneer DCS240 til 3995.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... R%20DCS240

Litt lang link, men der skulle ihvertfall det meste av info ligge. Håper på litt hjelp siden jeg ikke akkurat kan kalle meg en ekspert på området. Tar gjerne imot tips om annet lignende utstyr jeg kan vurdere. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 16.15.50 #2 av 10
Postet av: Knut
"042154" skrev:skal tross alt ha litt penger igjen til mat :?


Du må først få prioriteringene på riktig plass om det skal bli lyd og bilde i hybelen din - kutt ut mat

Ellers så ville jeg i det minste valgt et 5.1 surround-anlegg. Er veldig skeptisk til dette systemet du henviser til. Tror det krever ekstremt mye av rommet ditt om dette opplegget skal funke - tviler på at lyden "bak" blir noe å spare på akkurat ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 16.45.18 #3 av 10
Postet av: 042154
takk for raskt svar. Mat = Øl, og jeg kan ikke nekte kroppen min sin daglige dose av det :shock:

..han fyren jeg prata med i butikken prata noe om at man kunne sette høyttalerene mot veggen sånn at man fikk en resonans som gjorde sånn at det kunne virke som om lyden kom bak fra... men som sagt, jeg er ganske grønn på dette området ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 16.54.15 #4 av 10
Postet av: Knut
"042154" skrev:Mat = Øl, og jeg kan ikke nekte kroppen min sin daglige dose av det :shock:


Åh, beklager! Du må være litt mer presis :) :D

Som sagt, tror det anlegget du henviser til er verdiløst. Sjekk heller ut noen av de rimelige pakkene fra Hi-Fi Center Kjeden http://hificenter.no/shop.cfm?path=7,109 eller fra Hi-Fi Klubben http://www.hifiklubben.com/no/Produkter/Hoeyttalere/Hoeyttalersystem.htm

I disse butikkene får du god hjelp til lyd - det gjør du ikke på Elkjøp
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 17.00.58 #5 av 10
Postet av: Ingeniør`n
Har testet dette anlegget og lyden er faktisk ikke så værst. Subben er derimot ganske skall - ikke aktiv sub. Sammenkobling av anlegget er slik at det ikke er mulig å oppgradere enkeltkomponenter.

Jeg valgte å returnere anlegget og kjøpe et som besto av enkelt komponenter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 17.13.33 #6 av 10
Postet av: 042154
Til Knut:
Beklager at jeg ikke var presis nok til å definere hva mat er for noe tidligere :lol: ..
Har vært på HiFi-senteret, og ja, jeg vet de har masse bra.. gikk og sikla på alt jeg så der inne, men det blir glatt mye dyrere enn elkjøp også.. men takk for linkene.. skal ta en kikk på de :)
-------------------
Til Ingeniøren:
..kan jeg spørre hva du kjøpte i stedetfor DCS240? gikk du mye opp i pris, eller fant du noe i lignende prisklasse som var bedre?
-------------------
Takk for at dere prøver å hjelpe en stakkar som er like forvirra som en fjert i en kurvstol ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 17.41.17 #7 av 10
Postet av: Ingeniør`n
Bare noen dager etter at jeg hadde kjøpt Pioneer DCS 240 kom Elkjøp med en pakke bestående av:
Pioneer VSX-415S
Pioneer DV-380
Radionette Opus 3, 5C, 9 og SUB (aktiv)
Pris 6990,- et avslag på ca 3000,-.

Jeg valgte å skifte og er godt fornøyd. Det gjør den jobben jeg ønsket i min lille hjemmekino både til film og musikk. Ikke High-end men det gjør jobben for meg og passer meget bra i et lite rom. Hadde ikke det stor ambisjonsnivået ut fra at jeg testet DCS240 først, men dette hadde også noe med størrelsen på rommet å gjøre. Nå kan jeg lett oppgradere hvis jeg føler behov for det eller flytter anlegget :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 18.06.43 #8 av 10
Postet av: Runel
Hvis du har et enda mindre busjett er HTIB1000 et meget godt valg. Koster under 5k. Også her får du seperate komponenter som er en kjempefordel!
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 05.20.55 #9 av 10
Postet av: Ingeniør`n
Problemet med disse Yamaha pakkene er at de leveres med noen veldig pinglete høytalere. Mulig de ikke låter så værst, men de tiltalte ikke meg da jeg var å så på pakken før jeg kjøpte Pioneer anlegget.

HTIB 1000 er helt klart oppgraderbart og jeg tror jeg ville begynt å oppgradere med en gang og da kan man like gjerne kjøpe noe annet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2005 09.02.24 #10 av 10
Postet av: Runel
Det er høytalerne som er "proppen" i HTIB1000 annlegget ja. Når en skifter ut frontene til noen som koster f.eks 1500 kr får en et helt annen lyd. Lyden på film er bra med org høytalerne. De er ikke særlig pene nei.. men som sagt før til 5k en uslålig kombo m.h.p oppgraderingsmuligheter :wink:
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar