Logo

Pioneer DVR-440H-S

Skriv et svar
12.12.2006 19.55.04 #1 av 6
Postet av: VannMann1
Hei !

Har kjøpt en Pioneer DVR-440H-S som jeg har et "problem" med,
det vil si at jeg ikke klarer å få frem text-tv på mitt tv.

Antenne kabel fra Canal Digital (analog) inn i dvd opptaker og videre til tv via scart. Har prøvd flere scart kabler, har også prøvd video out.
Prøvd å justre innstillinger som rgb eller video.

Min mistanke er at dvd opptakeren ikke slipper igjennom text tv linjene i bildet og derfor kan heller ikke mitt tv dekode text-tv.

Jeg vet at dvr-440 ikke har intern text-tv dekoding, men det har jo min tv.
Kan også opplyse at hvis jeg kobler min gamle video spiller på samme måte, så fungerer text-tv som ønsket.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2006 09.11.32 #2 av 6
Postet av: VannMann1
Hei !

Til info så har jeg nå snakket direkte med Pioneer og de kunne bekrefte at
alle Pioneer's DVR opptakere fjerner text-tv linjene i bildet som blir sendt ut via scart/video kontaktene.

Dette får heller være en advarsel til alle andre som planlegger
å kjøpe et Pioneer produkt og benytte det på samme måten
som jeg gjøre (eller kanskje gjorde). :-(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2007 12.49.06 #3 av 6
Postet av: VannMann1
"VannMann1" skrev:Hei !

Dette får heller være en advarsel til alle andre som planlegger
å kjøpe et Pioneer produkt og benytte det på samme måten
som jeg gjøre (eller kanskje gjorde). :-(



Får ligge ut en ny advarsel om dette produktet :

Når jeg spiller av Zone 1 plater (NTSC) på min Pioneer DVR-440H-S så er det elendig kvalitet som vises på min 37" lcd tv. Min gode og gamle Pioneer DV505 spiller av Zone 1 (NTSC) plater uten problemer på samme 37" lcd tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2007 18.24.50 #4 av 6
Postet av: yallaman
Tenkte å kjøpe Pioneer DVR-440H-S til mine foreldre, kun 2395,- på Elkjøp. Men de kommer vel til å kjøre parabolen (digital) via spilleren og så til TV'n, slik at de faktisk kan bruke opptageren også.

MISTER DE ALL TEXT-TV DA??? Det er jo i så fall helt latterlig! :evil:
Sleng av gårde et svar om noen er sikre. Må benytte meg av tilbudet ganske kjapt.

OG VIKTIG: Hvis TEXT-TV forsvinner på Pioneer-opptagerne, slik dere sier her på tråden, er dette noe som er vanlig på andre (relativt billige) DVD-opptagere??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2007 15.27.58 #5 av 6
Postet av: VannMann1
"yallaman" skrev:
MISTER DE ALL TEXT-TV DA??? Det er jo i så fall helt latterlig! :evil:
Sleng av gårde et svar om noen er sikre. Må benytte meg av tilbudet ganske kjapt.


Jeg regner med at satelitt tuneren har lokal text tv dekoder, dermed vil de
også i fremtiden få text-tv via denne dvd opptakteren.

Jeg har kun kabel tv, dermed er det min tv som er text-tv dekoder.
Antenne signalet går inn i dvd opptaker og videre via scart kabel til min tv.
Pioneer fjerner text-tv linjene i bildet som blir overført til min tv.

Helt til slutt så må du være klar over at denne dvd opptakeren kun spiller av tv sendinger som du har tatt opp i 4:3. Litt kjedelig når en har en stor 16:9 tv og må se programmene i 4:3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2007 09.47.23 #6 av 6
Postet av: yallaman
"VannMann1" skrev:
...
Helt til slutt så må du være klar over at denne dvd opptakeren kun spiller av tv sendinger som du har tatt opp i 4:3. Litt kjedelig når en har en stor 16:9 tv og må se programmene i 4:3.


HÆ! :? Seriøst? Hvorfor står ikke dette oppgitt noe sted; huff, håpløst!
Så uansett hvilket format det opptatte programmet var i (f.eks. 16:9), så spiller DVD'en det av som 4:3??
Jeg regner meg selv som halvveis oppegående innen elektronikk, men dette var overraskende og nokså uforståelig. Umulig å vite slikt når det ikke står oppgitt på spesifikasjonene; sikkert ikke lett å finne ut hvilke andre spillere/merker som bevarer formatet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar