Logo

Pioneer DV-585

Skriv et svar
11.07.2005 08.14.10 #1 av 3
Postet av: ovegeir
Vil bare si at jeg kjøpte nylig oppfølgeren til DV-575 dvs DV-585 og ble skuffet over denne. Hadde valgt denne pga gode tilbakemeldinger om forgjengeren. Var veldig spent på om den taklet Xvid da Pioneer ikke garanterte dette. Den klarte å spille Xvid, men på filmer på Mp3 audio fikk den problemer med at bildet hakket litt og var urolig (Tror heller ikke den talker filer med Variabel Bitrate Audio). På dolby digital gikk avspillingen uproblematisk med fint bilde. Et stort minus for meg var at spilleren bråkte mye under avspilling, og det var ikke dvd platen som var problemet. Testet med flere og det var mye mere støy enn min gamle DVP-630 fra Philips. Synes også at menyen som viser innholdet på platen var veldig jalla, har heller ikke støtte for lange filnavn. En annen ting var at bassgjengivelsen fra spilleren var dårlig, testet flere filmer med masse basstrøkk og forskjellen fra DVP-630 var stor. Jeg trodde ikke Philips spilleren var kjent for spesielt god bass, men for å få samme bass trøkket fra Pioneer spilleren måtte jeg sku opp nivået på Sub'en flere DB. Nyttig å vite for dere som vurderer denne spilleren. Nå vurderer jeg heller å gå for Philips DVP5500S.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.07.2005 16.16.51 #2 av 3
Postet av: Rune
Regner med at bassforskjellen du opplevde var via analog utgang?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2005 06.16.20 #3 av 3
Postet av: ovegeir
"Rune" skrev:Regner med at bassforskjellen du opplevde var via analog utgang?


Jeg kjørte via Digital utgang fra DVD spilleren og LFE på subwooferen.
Kjøpte meg Philips DVP-5500S i går, denne er jeg meget fornøyd med.
Bildet var skarpere og med mere naturlige bevegelser enn DVP-630.
I tillegg har Philips lagt til noen nye funksjoner og spritet opp meny systemet, selv om det desverre forstatt er kun støtte for et begrenset antall tegn på filnavn. Men til prisen (kr 990 på Elkjøp) så synes jeg denne gir mye for pengene. Synd ikke Philips har en litt dyrere modell i mellom pris klassen med DivX støtte og DVI/Hdmi utgang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar