Logo

Pikselering

Skriv et svar
03.02.2004 20.55.44 #1 av 7
Postet av: Macca
I det siste har min Pioneer 350 spiller som bare er ca 6-7 måneder gammel pikselert ganske ofte.

Ca 10 av 15 titler har pikselert eller fått litt hakkete bilde. Dette er dog bare engangs tilfeller, men irrirterende for det.

Så det jeg lurer på om jeg burde bytte filmene som pikselerte eller sende inn spilleren?

Siste filmen jeg så var på Søndag og da pikselerte den ikke.
Det skjer ofte hvis spilleren har stått på i ca 40 min...

Bytter dere filmer som pikelerer?

Takker for gode råd :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2004 21.26.15 #2 av 7
Postet av: Torgrim
Det er sjeldent jeg opplever pixelering. Og de gangene jeg har opplevd det så har det ofte vært umulig å fremtvinge feilen en gang til.

Jeg har byttet film en gang pga av dette, men den nye var likedan så da spolte jeg bare over området.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2004 21.29.46 #3 av 7
Postet av: Berit
Jeg har ca 400 filmer og jeg har ikke opplevd pixelering hvis det er det jeg tror du mener. (ikke så jeg husker)

Mulig det er feil på spilleren din. Kanskje "laseren" begynner å bli "sløv". :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2004 21.22.37 #4 av 7
Postet av: Macca
Burde jeg sende den til service?
Pikslet ikke idag, men en må vel ha den på en helseskjekk en eller annen gang, selv om den kun er 7 måneder gammel :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2004 22.15.12 #5 av 7
Postet av: Rune
Hvis det er slik at du får pixlering på din spiller uten at det blir på andre spillere så ville jeg fått sjekket den.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2004 15.29.06 #6 av 7
Postet av: Macca
Takker for alle svar :D
Da gjør jeg det. 10 av 15 tittler skal jo ikke skje.
Får spille flmer på Region 1 spilleren min i mellom tiden. 6uker er en lang tid, men slik er det :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2004 15.44.32 #7 av 7
Postet av: Macca
Foresten, før denne pikseleringen begynnte var jeg uheldig å trykke på Open/Close knappen 2 ganger etterhverandre. Altså at skuffet kom halveis ut og så rett inn igjen.
Kan laseren blitt skadet av det,?
Leste i bruksanvisningen til en annen spiller, at laseren kunne bli skadet hvis skuffen ble hindret. :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar