Logo

Philips LX8500w

Skriv et svar
16.12.2004 12.55.34 #1 av 9
Postet av: PS
Jeg har nettopp kjøpt med denne komplette surround pakka fra Philips.
Test vinner i Lyd&Bilde.
Er ikke veldig imponert over lydkvaliteten på dette anlegget.
Selve Sub'n har en innebygd vifte som støyer alt for mye og går hele tiden, den er alså ikke thermostat styrt.
Alle høytalerene og bakhøytalerene spesielt, har en veldig høy "tomgang støy" suser hele tiden og dette høres veldig godt ved lavt volum og i stille partier av en film.
Ved avspilling av musikk er det litt hul plastlyd, bedre lyd til filmbruk.
Skjønner ikke hvordan Lyd&Bilde tester disse annleggen uten å nevne viftestøy og sus.
Synes ikke det akseptabelt å ha all denne støyen når man sitter hjemme i ei stille stue. Når man hører på anlegget i butikken er jo ikke dette hørbart med all annen bakgrunnstøy.
Her må jo Philips ha betalt de godt for å bli testvinner???
Føler meg lurt av denne testen egentlig. :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 17.34.11 #2 av 9
Postet av: Mikael
En hjemmekino pakke til 7k, hva mer kan du vente deg.....!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 17.58.58 #3 av 9
Postet av: PS
Jeg forventer at de som tester i Lyd&Bilde har det minste greie på det de skriver om.
Vet at du ikke får noe super anlegg til denne prisen, men det får være grenser til dårlig konstruksjon med støyende vifter.
Vel Phillips skal ha at bilde er bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 18.20.19 #4 av 9
Postet av: Rune
Synd å høre at du ble skuffet. Har ikke sett eller hørt dette anlegget selv.

Du har ikke handlet en plass hvor du har returett?.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 21.41.19 #5 av 9
Postet av: Jan A M
Litt rart at suben, i en hjemekinopakke til 7000kr, har så kraftig forsterker at den trenger kjølevifte da. :roll:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 21.44.13 #6 av 9
Postet av: Rune
Jeg tipper forsterkeren til alle høyttalerne kanskje ligger i den. Det kan sikkert trådstarter bekrefte/avkrefte.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 01.57.03 #7 av 9
Postet av: Jan A M
"Rune" skrev:Jeg tipper forsterkeren til alle høyttalerne kanskje ligger i den. Det kan sikkert trådstarter bekrefte/avkrefte.


Men alikevell da. Man får jo hjemekino recievere på mange hundre watt som ikke har viftekjøling. Men uansett, ikke meningen og starte en diskusjon om dette. Synes bare det var litt merkelig jeg. :wink:
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 07.44.27 #8 av 9
Postet av: PS
Sub'n inneholder forsterker til senter og fronthøytalerene og selvfølgelig sub'n selv. Bakhøytalerene er trådløse med innebygget forsterker i venstre side. Hadde ikke vært noe problem å konstruert forsterkeren uten vifte, så det er litt rart egentlig. Høres VELDIG godt i en stille stue.
Selve lydkvaliteten var egentlig som forventet, helt grei til film bruk, men det er støyen både fra vifta og tomgangstøy fra høytalerene som skuffer. Får jo kjøpt forsterker til 500,- kr som er mye bedre på dette.
Expert har vel ikke 30 dagers retur?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2004 08.16.30 #9 av 9
Postet av: Mikael
har selv testa annlegget, har ikke hørt noe vifte støy....+ 8500 spiller veldig bra i forhold til prisen , men hadde ikke kjøpt det selv.

konstruksjonen er det nok ikke noe å si på...!
hvor høy er "VIFTE" støyen a? sånn i forholdt til volumet på på amp?
kan jo være prod feil på din versjon? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar