Logo

Philips 42PFL9632D,Sony Bravia KDL-40W3000,Samsung LE-40F86B

Skriv et svar
16.01.2008 19.50.30 #1 av 17
Postet av: Silver
Jeg har fått lov :D til å kjøpe ny tv, men nå er det valgets kval?

Er det noen som har erfaringer, pluss og minus.
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 06.47.41 #2 av 17
Postet av: Silver
Hm, snakkesalig gjeng. :roll: :roll:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 06.55.00 #3 av 17
Hva er bruksområde ditt og hvordan lysforholdet i rommet ditt?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 10.55.59 #4 av 17
Postet av: Silver
mye vinduer og lys, tv, pc, film og sport
Avstand ca 2,5-5 meter
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 11.28.29 #5 av 17
Samsung sine modeller er gode, men de er litt for "glossy" etter min mening. Kontrast og sortnivå til Sony er meget bra til LCD å være, også fine og skarpe bilder. Har ikke sett mye på den, men i testene står det at den sliter litt med etterslep. Philips Tvèn har jeg ingen erfaring fra, men de lager gode tvèr som kasnkje skulle ha fortjent litt mer oppmerksomhet. Nå vet ikke jeg hva maxprisen din er, men JVC DV8 er meget god på bevegelser, så godt som null etterslep og hakking i bildet, noe som passer godt siden du ser på sport, men den har ikke like godt sortnivå som Sony W3000.

Se test her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3725&p=68

Det finnes også gode plasma modeller til dette formålet, blant annet de nye seriene til Panaasonic hvor skjermene har anti-reflex skjerm.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 11.54.59 #6 av 17
Postet av: Silver
Tusen takk, etterslep er noe jeg misliker så dette var nyttig info. :)

Hvillke Panasonic modeller er dette da, er åpen for plasma om det ikke gir reflex,
Max er opp mot 20tusen
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 15.51.39 #7 av 17
Postet av: Silver
Var på expert å så på W3000, det var meget bra bilde ja, fikk også vite i dag at fiber leverandøren skal over på annet system en viasat, så nå er det HD-signaler på gang. :D

Så nå er det bare å handle TV.

Men du sier etterslep, er det noen der ut som har erfaring med dette på W3000???

Det er den som er favoritten, og den er jo endel billigere en Philips, stilig er den også, ikke for blank. :mrgreen:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 16.45.40 #8 av 17
Tror det var Panasonic TH-42PX700E som hadde forbedret dette:
http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?R ... plid=81984

Du er også i cirka samme prisklasse som Pioneer PDP-42XA som har fått toppkarakter omtrent overalt, se her:
http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 002501.ece
http://www.pioneer.no/files/no/2007hjem ... 4280xa.pdf

Du finner den her:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... lid=92455#

Det ser ut som at denne skjermen skal ha mindre refleksjoner og det ser absolutt ut som den beste skjermen. Jeg har forøvrig ikke ennå fått sett disse to skjermene, så jeg kan ikke si hvordan den er på disse områdene.

Så hvis du ikke vil bruke mer en 16 Tusen blir du ikke skuffet med en Sony W3000, men bruker du litt ekstra får du noe av det råeste på markedet. Så her har du litt å tenke på, spør gjerne andre folk på forumet om deres erfaringer, eks i den offisielle tråden for tvèn, eller her.

Uansett, lykke til med tv-valg!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2008 18.31.22 #9 av 17
"Silver" skrev:Var på expert å så på W3000, det var meget bra bilde ja:


Du kan jo sikkert be dem i butikken skifte til en sportskanal eller en actionfilm slik at du kan vurdere det nærmere selv. Hvis du vil se på JVC DV8 så har dem den på eks Elprice.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2008 23.39.10 #10 av 17
Postet av: Silver
Var på Elprice for å se, men den var for dyr til at de ville henge den opp :shock: Forstå det den som vil.

Men skal sjekke en av de andre sjappene de har.

Ser det er helst ved dårlig signal det er problemer med etterslep. Og det har vel ikke jeg med fiber, og snart HD boks :D
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2008 23.45.43 #11 av 17
Ja, den er nok lett å selge når den står i esken :shock: .

Høres bra ut Silver, det blir vel vanskelig å finne en butikk som har både W3000 og DV8, men du får se om du husker forskjellene. Uansett, så syntes jeg det er to meget gode tvèr som er verdt å ta en titt på.

Kom gjerne med en tilbakemelding om hva du syntes om forskjellene hvis du jar mulighet til det.

HD-Boks høres bra ut, ja :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2008 00.23.08 #12 av 17
Postet av: Silver
Det skal jeg selvfølgelig gjøre Tommy.

Takker og god natt :wink:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 11.01.19 #13 av 17
Postet av: Silver
Da var W3000 bestilt hos Yaha.no.

Gleder meg veldig, men er litt spent på etterslepet, om det er noe problem :shock: :shock:

Men regner med at det ikke er det.Håper i alle fall :lol: :lol:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 11.22.15 #14 av 17
Postet av: Kjell
Silver.
Gratulerer med ny TV. Jeg synes å kjøpe nytt TV er et valg som er meget vanskelig å ta for tiden, misunner deg din besluttsomhet :) . Ser at Yaha.no har en fin pris på dette også.

Jeg var forøvrig og så på JVC modellen, som det refereres til lenger oppe i tråden. Den synes jeg ikke var noe bra, dårlig sortnivå, selvfølgelig kan det være innstillingene, men jeg synes at innsynsvinkelen var meget dårlig. Både inn fra sidene og også inn fra toppen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 11.49.06 #15 av 17
"Silver" skrev:Da var W3000 bestilt hos Yaha.no.

Gleder meg veldig, men er litt spent på etterslepet, om det er noe problem :shock: :shock:

Men regner med at det ikke er det.Håper i alle fall :lol: :lol:


Då får jeg si gratulerer med en ny flott TV, kom gjerne med en tilbakemelding på hva du syntes.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar