Logo

PC-DVD vs. ekstern DVD?

Skriv et svar
31.10.2006 12.31.22 #1 av 3
Postet av: Berrern
Hei!

Jeg er i ferd med å gå til innkjøp av en plasma TV (Panasonic 42PX60 E), og lurte litt på bildekvalitet når det gjelder DVD-film.

Jeg tenkte i første omgang å bruke PCen min som et Media Center, og da bruke den interne DVD-spilleren i PC'en som DVD-avspiller. Jeg har nå en Lite-ON DVD brenner, men tenkte å gå til innkjøp av en bedre DVD-spiller ettersom den nåværende 'hakker' litt under filmavspilling.
Vil det lønne seg å kjøpe en DVD-spiller, eller en DVD-brenner? Jeg vil tro at en dedikert spiller vil gi best kvalitet, er dette korrekt?
PC'en vil kobles til TVen med en DVI->HDMI kabel (Monster Cable).

Det jeg lurer på, er hva slags kvalitet et slikt oppsett vil gi? Vil jeg tape mye bildekvalitet i forhold til å kjøpe en komplett DVD-spiller og koble den til TVen enten via HDMI eller Component? Eller er det ikke store forskjellen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2006 16.13.51 #2 av 3
Postet av: boly
Skal du bruke PC som dvd kilde bør den være rimelig kjapp. Det verste som er at det hakker og støyer når man ser film.
Det er også fler som har problem med og få pc bilde til og passe på flatskjermer. Jeg vet ikke om dette gjelder ditt oppsett.

En dedikert dvdspiller som kan scalere til 720 og 1080 vil være og foretrekke, da denne ikke vil gi deg de samme problemene en pc kan gjøre..... Sørg bare for at den har dvi eller hdmi.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2006 07.59.06 #3 av 3
Postet av: Berrern
Takk for svar!
Joda, PCen er lynrask, det eneste svake komponentet er DVD-brenner'n.

Jeg kjører to stk. 7800GT i SLi, og disse kan kjøre ut-signal på 1366x768, som er TVens naturlige widescreen-oppløsning, så bildemessig bør det ikke bli noe problem.

Du svarer egentlig ikke på om det blir stor forskjell på bildekvalitet... Har du greie på dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar