Logo

Panasonic Viera TH-PZ800 - Ulyd?

Skriv et svar
11.06.2009 21.19.59 #1 av 4
Postet av: Paal86
Heisann! Jeg er da ny her på forumet, men jeg har hatt en Panasonic Viera TH-PZ800E-flatskjerm siden februar. Veldig fornøyd med flatskjermen som har full HD. :D Har "innkjørt" flatskjermen med innstillingene under 50% og unngått det meste av det som anbefales i innkjøringsfasen. Nå har skjermen gått litt over 236 timer og jeg har satt opp innstillingene til å være på ca. 50%. Har nå spilt litt ps3 og sett et par filmer. Etter at jeg hadde hatt meg en liten spille-kveld med Gta IV og Fifa09, slo jeg av ps3en. Da jeg skulle slå av selve flatskjermen la jeg merke til en veldig skarp, og kraftig støyende lyd som "summet" hele tiden. Hvis jeg ikke tar feil, så dabbet den av litt og kom igjen litt senere. Støyen er ikke merkbar når jeg spiller/ser på filmer og når jeg har lite volum/høyt volum, men likevel er den der. Den er på en måte i selve skjermbildet. Bak tven er det vanlig viftestøy som ikke er sjenerende.
Siden jeg ikke kan finne noen liknende tilfeller, prøver jeg meg her.
Har lest en plass at det er normalt at tven lager litt støy, men dette syntes jeg virker litt vel mye. :?:

PS: Jeg er litt usikker, men jeg mener å ikke ha hatt denne støyendes lyden før jeg satte opp innstillingene.

Håper jeg har vært detaljert nok. Da kommer mine spørsmål:

Er dette normalt?

Skadelig?

Håper noen eksperter eller andre som har peiling kan svare meg på dette. :geek:

Mvh. Paal :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2009 14.25.24 #2 av 4
Postet av: mhk
er hvist vanlig med plasma :shock: http://www.kvasir.no/alle?q=plasma+tv+buzzing
Du får lese noen erfaringer via linken

har du jordet forbindelse så kan galvanisk jordskiller kansje hjelpe
http://avforum.no/forum/tv-apparater/52 ... scart.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2009 17.39.20 #3 av 4
Postet av: Paal86
Sjekket ut linkene og fikk litt svar på det jeg lurte på. :smile:
Når jeg i dag foretok en audibel sjekk av flatskjermen hadde jeg en svak "buzzing", som befant seg på hver side av høyttalerne, som er innfelt og befinner seg nede på panelet. Ved "Av og på"-knappen på panelet fant jeg ut at det buzzet mest.
Hvis det viser seg at støyen blir kraftigere etter hvert, er det da snakk om en garantisak:?: - Litt vanskelig for meg å påvise om dette er normal buzzing, eller om det er snakk om et panel som er i ferd med å kunne bli/blir defekt.
Buzzingen er nå til å leve med, men likevel er det irriterende at den er der. Skulle det vise seg at buzzingen er ufarlig skal jeg ikke klage mer. :lol:


Paal
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2009 17.57.43 #4 av 4
Postet av: Paal86
Anågende galvanisk skille. Jeg har en jordet stikkontakt til flatskjermen og har plugget den i et jordet uttak for stikkontakter.
Jeg har ikke kabel-tv, RiksTV, eller parabol. Altså ingen tv-sendinger. Vil jeg da trenge galvanisk skille med tanke på brannfare?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar