Logo

Panasonic TX-32LE7F

Skriv et svar
15.01.2008 11.12.51 #1 av 10
Postet av: hosthus
Hei alle som har peiling på dette med flatskjermer!

Jeg vurderer å kjøpe ny TV i disse dager, og er ærlig talt ute etter å få mest for minst mulig penger.. Skal bruke tv-en til å se litt serier og fotball, og har en stue med relativt mange og store vinduer. Tenker da at en LCD med maks 8ms i responstid er det beste alternativet.

Fant denne på elprice.no: http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... 7&cid=6541

Noen som har peiling på om dette er gode saker?

Takknemlig for alle svar, da jeg selv er grønn på området..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 11.44.57 #2 av 10
Ser ut som ett godt kjøp, men setter meg noe tvilende til betrakningsvinkelen da panalet som er brukt er IPS, det er kun IPS-Alpha som har en så bred betrakningsvinkel, IPS har 90 grader. Dette sa ihvertfall kundeservice fra Panasonic.

Hvis du vil ha noe enda billigere er Tatung V32MCAK ett godt kjøp, se test her:
Tatung V32MCAK

Les også test her:
http://teknofil.no/wip4/teknofil_tester ... l?id=19274
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 12.54.52 #3 av 10
Postet av: hosthus
Takker for kjapt og godt svar!

Har sett litt på tatungen, og den virker jo meget lovende! Med frakt kommer den på ca 5000 kroner, mens Panasonicen kan jeg hente på Elprice til 6000 kroner.. Kjenner jeg er i tvil her.. Skal som sagt se litt fotball på tv-en, tror dere noen utmerker seg på dette området (skjønt, "utmerker" helt sikkert er et relativt begrep i denne prisklassen...)?

Ligger også og sjekker bruktmarkedene for tiden, på utkikk etter en grisebillig Panasonic PX70, men har ikke hatt noe hell så langt.. leter på Finn.no og Qxl.no, er det andre bruktmarkeder "der ute"?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2008 01.48.53 #4 av 10
Postet av: hosthus
Har sjekket enda litt mer rundt, og kom over Toshiba 37X3030DG til 7995 på Elprice.no!

http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... 3&cid=6541

Kan ikke forstå annet enn at dette må være et bra kjøp! Har uansett reservert en som jeg sikkert henter på torsdag :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2008 06.56.30 #5 av 10
Det er ett bra kjøp ja! Du får komme med en tilbakemelding om hva du syntes om den.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 19.01.42 #6 av 10
Postet av: hosthus
Da er Toshibaen i hus! Har lite peiling på dette med tv-er, men syns den virker veldig bra! Sitter og ser håndballkamp i skrivende stund, og det ser bra ut!

Fikk TV-en til 7995, og tror jeg har gjort et kjempekjøp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 19.13.50 #7 av 10
Det har du, prisen gikk opp like etter at du kjøpte den. Ett tips til deg er å se på denne tråden hvor idealinnstillingene til din tv er:
viewtopic.php?f=17&t=10347

Gratulerer med ett godt kjøp!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 22.51.44 #8 av 10
Postet av: hosthus
Tusen takk for hjelpen Tommy! Du gjør en MEGET god jobb her på forumet!

Etter at jeg stillte inn bildet, ble det upåklagelig!

Må også få skryte av innsynsvinkelen, designen og lydkvaliteten (!) på denne tv-en!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2008 23.17.09 #9 av 10
Postet av: IImilleniumII
"hosthus" skrev:Tusen takk for hjelpen Tommy! Du gjør en MEGET god jobb her på forumet!

Etter at jeg stillte inn bildet, ble det upåklagelig!

Må også få skryte av innsynsvinkelen, designen og lydkvaliteten (!) på denne tv-en!


Kan du se noe slags form for "ghosting" eller hakking i bildet ved raske bevegelser og panoreringer? Hvordan er sort nivået?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2008 01.02.46 #10 av 10
Postet av: hosthus
Er som sagt litt noob på området, men synes bildet ser bra ut..

Ang. ghosting: Når det går virkelig fort kan det merkes, men på ingen måte mye.

Ang. hakking: Det hakket littegrann før jeg stilte inn bildet. Det virket som om det var for varm fargetemp/for mye kontrast som førte til tendenser til hakking. Etter at bildet var stillt inn funker det fett!

Ang. sortnivået: Med mitt utrente øye ser dette meget bra ut! Så litt etter det også, men reagerte ikke på at sort var noe annet enn....sort..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar