Logo

Panasonic Th42PV600 el Pioneer PDP-436RXE el Hitachi42PD7A10

Skriv et svar
16.06.2006 17.21.27 #1 av 10
Postet av: David
Hei alle sammen. Jeg er ny her og trenger litt hjelp fra dere som her litt mer pailing en meg. :D
Har tenkt å gjøre et kjøp men er litt usikker på hva skal jeg velge :?

Her er de valgene jeg står i mellom.

Panasonic Th42PV600 elller Pioneer PDP-436RXE eller Hitachi 42PD7A10

Har dere noe forslag???

Takk
David
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2006 09.25.14 #2 av 10
Postet av: orso
Ville ha luket vekk Hitachi 42PD7A10 som er et hakk dårligere og mindre framtidsrettet med Alis panel som bruker linjeflettet teknologi. Hitachi har også dårligere sortnivå.
Det er vel ikke så mange som har sett PV600 enda, men mest sansynlig er den lik PV60 bildemessig. PV60 regnes som å være ganske lik bildemessig med Pioneer 436.
Har selv bestilt PV600 da jeg føler den er et tryggere valg enn Pioneer med tanke på innbrenning (Pioneer har en del problemer med innbrenning på denne serien). Synes dessuten Panasonic er litt mindre kresen på signalene. PV600 har også et bedre lydsystem hvis det har betydning. Og PV600 blir billigere enn Pioneer 436RXE. Du får PV600 til rundt 25k.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2006 14.01.31 #3 av 10
Postet av: Kim
Pioneer har da ikke problemer med innbrenning på denne serien?
Har en 436 selv og det eneste jeg opplevde var de første dagene at den var litt sensitiv. F.eks, kunne se "Start" menyen såvidt etter å ha brukt den 2-3 timer som PC-monitor.

Dette var helt i starten og nå i det siste har jeg ikke lagt til merke til en eneste ting :lol: :)

Hitatchi'n kan du som sagt luke vekk, jeg ville sett på Pioneer'n og Pv600.

Pv600 har nesten like fin finish som Pioneer.
Ta en titt på de begge to :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2006 14.53.20 #4 av 10
Postet av: David
Hei og takk for svarene så lenge.

Jeg tror at jeg går nok for Pv600, hvis det er det dere anbefaler.

Mvh

David
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.06.2006 15.04.41 #5 av 10
Postet av: orso
"Kim" skrev:Pioneer har da ikke problemer med innbrenning på denne serien?
Har en 436 selv og det eneste jeg opplevde var de første dagene at den var litt sensitiv. F.eks, kunne se "Start" menyen såvidt etter å ha brukt den 2-3 timer som PC-monitor.

Dette var helt i starten og nå i det siste har jeg ikke lagt til merke til en eneste ting :lol: :)

Hitatchi'n kan du som sagt luke vekk, jeg ville sett på Pioneer'n og Pv600.

Pv600 har nesten like fin finish som Pioneer.
Ta en titt på de begge to :)

Jo, det begynner å bli ganske mange som rapporterer om innbrenning på Pioneer 436. Spesielt i begynnelsen før de oppgraderte sofwaren var det mange som fikk innbrenning. Men det er også kommet meldinger om innbrenning fra brukere som har kjøpt den etter sofwareoppgradering. Du kan f.eks lese om dete på avforums.com. Vil alikevel tro at prosentandelen ikke er stor, og Pioneer 436 er en flott skjerm med fett design.
Panasonic PV60 virker å være immun mot innbrenning og regner med at PV600 ikke er noe dårligere.
Det har forresten kommet en ny toppmodell av Hitachi, 9700. Den fikk terningkast 4 i siste Hjemmekino. PV60 og 436RXE fikk begge 6.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2006 14.10.26 #6 av 10
Postet av: David
Hello.
Her er jeg igjen. Lurte på en ting. Hvorfor Hitachi har mye bedre bilde enn PV 600. Har dere lagt merke til det? Jeg har Panasonic plasma pr dags dato. Har hatt den i 2 år nå, men den er ikke HD, så det var eneste grunnen at jeg tenkte å byttet Tv.Har vært fornøyd med min hittil, men da jeg var i butikken i går og så Tv-bilde på Hitachien, jeg kan si at jeg ble positivt imponert.Panasonic har ikke så kristal klart bilde :? Elkjop hadde ikke Pioner så jeg fikk ikke sett bilde på den. Skal prøve å dra innom Siba eller noe andre bare for å se om det er stor forskjell mellom de to.
Så for å si det sånn, nå ble jeg satt ut i dilema igjen :roll:
Tror jeg står mellom Hitachi og Pioner. Pv600 imponerte meg ikke så veldig!

Hva er deres meninger om dette??

David
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2006 14.22.03 #7 av 10
Postet av: Kim
Hmm.. Har ikke sammenlignet disse selv, men er ofte sånn at i butikker så er ikke tv'ene fininnstilt.
Etter å ha lest utallig mange tester før jeg endte opp med min Pioneer,
så kan jeg trygt anbefale deg Pv60\600 evt. Pioneer'n framfor Hitachi'en.

Har du de ekstra kronene så gå for Pioneer :twisted:
Ser du mye på fotball så gå for Panasonic'n.
Jeg er fornøyd selv mtp å se fotball på pioneer'n, men jeg bruker parabol som kilde - har sett fotball på den over analogt kabeltv og det er akseptabelt, men her er Panasonic litt bedre.

BTW, i butikker viser de som regel HD-sendinger hvor kvaliteten på skjermene blir litt vanskelig å skille.
En tv som viser HDTV krystallklart kan være veldig kresen på signalkilde og vise analoge tv-sendinger\kabel-tv helt elendig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2006 14.26.04 #8 av 10
Postet av: orso
Ville ikke ha trukket en konklusjon utifra hva du ser i butikkene. Innstillingene til skjermene kan være forskjellig og det er ikke sikkert de har like bra inngående signaler.
Hitachi har forresten kommet med ny modell, Hitachi 42PD9700. Den fikk terningkast 4, mens PV60 fikk terningkast 6 i en test i Hjemmekino.
PV60 og PV600 ble testet i et engelsk blad nettopp og begge fikk toppkarakter.
Har hatt PV600 i en uke nå og det er en knall bra skjerm.
Dersom du skal sammenligne modeller i butikken, anbefaler jeg at du stiller begge skjermene i normal bildemodus (ofte står de med dynamisk).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2006 09.28.07 #9 av 10
Postet av: LFC_Forever
Jeg ville helt klart valgt Philips 42PF9631D istedenfor de du nevner. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2006 10.23.31 #10 av 10
Postet av: orso
"LFC_Forever" skrev:Jeg ville helt klart valgt Philips 42PF9631D istedenfor de du nevner. :D

Den ble testet i siste nummer av Hjemmekino. Den fikk terningkast 4. Pioneer og Panasonic er garantert bedre enn denne.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar