Logo

Panasonic DMR-EH67

Skriv et svar
18.09.2007 10.57.06 #1 av 4
Postet av: euphoria
Jeg fikk nylig en 50PX700 i hus, og tenkte nå å bytte ut min gamle Philips harddiskopptaker med en siste generasjon Panasonic. Dette for å få best mulig bilde, bedre opptaksplass samt mulighet for å styre opptakeren gjennom Viera Link (praktisk, da jeg slipper å åpne døren i TV-benken...).

Fikk min DMR-EH67 levert igår, men den har en vesentlig mangel som gjør at jeg antagelig returnerer den igjen. I motsetning til min Philips, tar den ikke opp automatisk en slags buffer (Philips'en har 6 timer buffer), slik at jeg ikke kan sette programmet på pause eller spole tilbake, med mindre jeg på forhånd har startet et opptak.

Jeg var trygg på at opptakeren hadde denne funksjonen, etter å ha lest beskrivelsen her på hjemmekino.no:

Skulle det ringe på døren mens du ser på ditt favorittprogram, er denne opptakeren utstyrt med timeshifting funksjonalitet som gjør at du kan "pause" sendingen og fortsette der du glapp etterpå.

Er dette feil, eller er det jeg som ikke klarer å finne frem til funksjonen på opptakeren...?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2007 09.38.08 #2 av 4
Postet av: euphoria
Jeg kan jo legge til at følgende info fra produktdatabasen er feil:

http://hjemmekino.no/database/recinfo.aspx?id=113
En stor mangel med denne opptakeren er at den mangler chaseplay funksjonalitet. Denne mangelen gjør at hvis du har tidsinnstilt opptak av et program som starer kl 20.00, og du kommer hjem klokka 20.30, må du vente å se på opptaket til sendingen er ferdig. Dette er funksjonalitet som de fleste andre nyere opptakere har og vil nok gjøre spilleren ubrukelig for mange.

Dette stemmer ikke. Man kan enkelt hoppe tilbake til start og begynne å se programmet samtidig som opptaker fortsetter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2007 11.22.51 #3 av 4
Postet av: Globo
Hei!
Jeg har også kjøpt DMR eh67. Og den har ikke den pausefunksjonaliteten som du etterlyser. Den har derimot direct tv recording som jeg bruker. Dvs at hvis det ringer på døren så trykker du på denne knappen så innstiller dvdopptakeren seg automatisk til å ta opp på den kanalen som du ser på. Dette går vel over Viera Linken. (merk at spilleren må være innstilt på HDD før du trykker hvis ikke får du feil melding).

Du kan jo bruke pvr for å pause programmene, så kan du koble den mot opptakeren din hvis du vil brenne noe.

Jeg synes funksjonaliteten er bra på spilleren. Den har kjempegode bilder på dvd, og sd kortleser, og alt det jeg trenger. Men det som gjorde til at jeg tvilte litt i begynnelsen var at jeg syntes den var litt tung i bruk. Etter en måned så er den blitt litt lettere å håndtere da jeg har vendt meg til logikken på den. Bruker manualen er ikke god da den bare forvirrer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2007 15.34.43 #4 av 4
Postet av: euphoria
Takk for tilbakemelding!

Jeg skjønner hvordan man kan utnytte potensialet i direct tv record etc, men du vet når man har blitt vant til en genial (og enkel) funksjon gjennom 2 år, er det umulig å ta et steg bakover på det området :).

Recorderen går i retur, og jeg ser etter andre modeller som har denne funksjonen. Tar da også en med USB inngang... Sony? Venter kanskje et år, i håp om at Panasonic dytter inn dette i neste serie. Det var veldig deilig med Viera-Link!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar