Logo

Panasonic DMP-BD10A

Skriv et svar
26.05.2007 13.16.53 #1 av 7
Postet av: orso
Denne Blue-Ray spilleren kommer jeg til å vurdere.
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=152

Helt klart en fordel for meg med en Panasonic spiller, slik at HDMI inngangen på skjermen min vil slå seg automatisk på.

Prisen ser ut til å bli hyggelig. Ifølge dette nettstedet http://gadgets.fosfor.se/panasonic-dmp-bd10a/ vil den i USA ha en veil. pris i starten på $599 (3600 kr), men prisen vil selvfølgelig falle. Det er absolutt til å leve med.

Det står også at det følger med 5 filmer, men vet ikke om det vil gjelde for Europa også. Filmene er:
“Pirates of the Caribbean, Curse of the Black Pearl” and “Pirates of the Caribbean Dead Man’s Chest”, “Transporter” and “Fantastic 4″ from Fox and “Crash” from Lionsgate.


Så får man håpe den leverer varene. Har ikke funnet ut hvilke bildebrikke den bruker. Skulle gjerne hatt en spiller med Realta brikken for å unngå makro blokking og for best mulig bilde med de gamle DVDene, men det spørs om den har det til den prisen.
Uansett en spennende spiller. Kjekt at den har HDMI 1.3 for å overføre HD lyd i en kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2007 13.37.11 #2 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
"minhembio.com" skrev:Enligt obekräftade rykten ska denna spelare dyka upp på den svenska marknaden någon gång i juni till ett pris på omkring 6500 kr. Huruvida de fem blu-ray-filmerna som nämns ovan kommer att inkluderas även för kunder i Sverige förtäljer inte ryktena, trots att priset verkar bli ca. 2400 kr högre här.

:D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2007 19.03.47 #3 av 7
Postet av: Rune
Absolutt en spennende modell, og noe som fort kan bli mins første Blu-Ray spiller. Pioneer sin spiller virker som den kommer til å bli for dyr til førstegenerasjons å være.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2007 19.44.04 #4 av 7
Postet av: orso
Blir den dyr her, er det jo mulighet for å importere fra USA. Eneste haken med det er soneinndelingen. Irriterer meg over dette med soneinndeling.

En løsning for min del kunne ha vært HD-DVD spiller til PAL DVDer og HD-DVD og en Blue-Ray til NTSC filmer og region 1 Blue-Ray filmer. Men det blir litt kostbart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2007 21.53.13 #5 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Rune" skrev:Absolutt en spennende modell, og noe som fort kan bli mins første Blu-Ray spiller. Pioneer sin spiller virker som den kommer til å bli for dyr til førstegenerasjons å være.

Og Pioneer-spilleren har ikke HDMI 1.3, noe som nærmest er en liten skandale. Det kommer selvfölgelig snart en oppdatert versjon, men allikevel...
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2007 06.12.25 #6 av 7
Postet av: Rune
"AndreWerdenskrieg" skrev:
"Rune" skrev:Absolutt en spennende modell, og noe som fort kan bli mins første Blu-Ray spiller. Pioneer sin spiller virker som den kommer til å bli for dyr til førstegenerasjons å være.

Og Pioneer-spilleren har ikke HDMI 1.3, noe som nærmest er en liten skandale. Det kommer selvfölgelig snart en oppdatert versjon, men allikevel...


Jeg tipper faktisk at den uten 1.3 ikke kommer i ordentlig salg. Tipper det mer var en papir lansering for å kunne lansere blu-ray nå samtidig som de nye plasma modellene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2007 07.05.03 #7 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Rune" skrev:
"AndreWerdenskrieg" skrev:
"Rune" skrev:Absolutt en spennende modell, og noe som fort kan bli mins første Blu-Ray spiller. Pioneer sin spiller virker som den kommer til å bli for dyr til førstegenerasjons å være.

Og Pioneer-spilleren har ikke HDMI 1.3, noe som nærmest er en liten skandale. Det kommer selvfölgelig snart en oppdatert versjon, men allikevel...


Jeg tipper faktisk at den uten 1.3 ikke kommer i ordentlig salg. Tipper det mer var en papir lansering for å kunne lansere blu-ray nå samtidig som de nye plasma modellene.

Får håpe det. Kunne godt tenke meg Panasonic'en, men Pioneer frister mest.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar