Logo

Panasonic AE700 og lysstyrke

Skriv et svar
20.10.2005 13.21.40 #1 av 4
Postet av: KeeWee
Hei, nykommer her! :)
Jeg vurderer sterkt AE700, men er litt bekymret for lav lysstyrke. Trenger å bruke den til PC litt innimellom, med litt lys i rommet. I omtaler på ProjectorCentral snakker de om en målt lysstyrke på bare 300 ANSI lumen..?
Kan man sammenligne den teoretiske lysstyrken (1000 ANSI lumen) for AE700 med tilsvarende data for standard XGA dataprosjektorer (DLP) med samme lumen-tall?

-Takknemmelig for all hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 20.39.50 #2 av 4
Postet av: kWern
Hei du!

AE700 har to lampemodus, en lyssterk og en for kinomørket. Vil tro de 300 ANSI lumene det refereres til er i lav styrke. Jeg kjører selv i den laveste styrken, på lysegrått lerret, og synes bildet blir klart og sterkt, til tross for at den er i en meget lys stue, med hvite vegger og lyse gardiner foran store vinduer (vel og merke når det er blitt mørkere ute). De forskjellige bildeinnstillingene hjelper også til på oppfattede lysstyrken, f.eks er high contrast og normal bildemodus mye sterkere enn cinema 1, 2 og 3.

Synes ikke lysstyrken er lav i hvert fall. Har lest om folk på forumet er som setter filterlinse på projektoren som reduserer lysutbyttet (gjør det svarte i bildet svartere, men reduserer også det hvite noe), så at AE700 har for lav lysstyrke er ikke mye å bekymre seg for.

Lykke til med valg av ny projektor!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2005 06.37.37 #3 av 4
Postet av: KeeWee
Takk for godt svar! Dette var betryggende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.10.2005 20.33.18 #4 av 4
Postet av: kid
Min pt-ae700 blir brukt mange timer til både film og pc, ikke noe problem med dette.. Tror du vil bli kjempe fornøyd dersom valget faller på denne. Anbefales! (Evt. vente å kjøpe ny versjon.)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar