Logo

Pana PV70 og CanalDigital HD-PVR

Skriv et svar
28.05.2009 07.29.03 #1 av 3
Postet av: petre2006
Hoy,

Tenkte jeg skulle spørre her for mine foreldre, siden de har en Panasonic PV70 og en CanalDigital HD-PVR tuner (ja, den nye slanke typen). De sliter med at noe av bildet blir kuttet på begge sider. Jeg prøvde selvsagt å gå igjennom alt av bilde innstillinger på både PV og HDPVR, men uten hell. La merke til at '16:9' innstillingen var låst på HD PVR'en.

Ringte så til Canal Digital for å bli klokere, og der møtte jeg på en lønnsmottaker som kunne forklare at slik var det bare, og det var ingenting som kunne gjøres. :|

Det jeg og mine foreldre reagerer på er vel at det er mye som forsvinner på sidene, både av tekst og bilde. Er dette noe med at PV70 er ett 1024x768 panel mon tro? Jeg ville uansett ha trodd at bildet ble skalert ned slik at det kom i sin helhet innpå selve panelet, og ikke klippet?

I så tilfelle, at dette faktisk er noe man må leve med, tørr jeg komme med følgende eder og galle;

1. Hva sa jeg? (Tenker da dette ang. skalering og usystimatiserte oppløsninger i forhold til the real deal (1280x720 og 1920x1080))
2. CanalDigital; Hva med 75% av norges befolkning som sliter med halvgode oppløsninger, alt fra 1024 opptil 1236 x 699 til 748... Skal de bare FINNE SEG I å bli klippet? Hva med å tilpasse tunerene deres?
3. Er det noen som har opplevd noe lignende og har kanskje noen tips som kunne prøves ut?

Og, eller... kanskje det heter... har jeg hatt rett hele tiden?

Frustrert Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 21.22.41 #2 av 3
Postet av: arild1978
Heisann!

Jeg har Panasonic TH-50PZ70 selv med CD HD-PVR. Tror det vi snakker om bare dreier seg om litt fingertrøbbel.... :)
Trykk på "On Demand-knappen" så veksler du gjennom de forskjellige modi.

Lykke til!!
Panasonic TH50PZ70
Panasonic PMD-BD30 BD
Pioneer LX60 Receiver
B&W CM9 Front
B&W Centre 2 Senter
B&W PV1 SUB
B&W FPM5 Bak
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2009 10.14.49 #3 av 3
Postet av: petre2006
Hoy!

Takker, det fungerte meget bra det gitt! Nå har jeg en høne å plukke med supporten på CD, som består av 90% lønnsmottagere, 5% administrasjon og faktisk 5% som kan noe. :mrgreen:

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar