Logo

Overoppheting Denon 2807

Skriv et svar
11.11.2007 16.13.23 #1 av 4
Postet av: Pryzer
Sliter med recieveren. Når jeg spiller 5-kanals stereo på "relativt" høyt volum, slår recieveren seg av. Den står luftig og fint, men blir glovarm.

Høytalerne jeg har er B&W's 603 foran, 601 bak og lcr600 center.

Kablene skal være mer enn gode nok.
Har hatt den inne hos hifiklubben en gang før, da hadde de justert stillestrømmen. Problemet ble ikke fikset.

Hva er galt, og hvordan får jeg fikset dette?
Vet at man burde kjøre 2-kanals på musikk osv. Men på fest er 5-kanals hyggelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2007 17.54.55 #2 av 4
Når reciveren blir for varm så slår den seg av istedenfor å gjøre skade på høytalere etc.

Det vil nok hjelpe med en effektforsterker for å "hjelpe" den litt.

Prøv igjen på Hifiklubben, og spør der etter råd om hva du skal gjøre.

Står det "overload" etc?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2007 22.31.00 #3 av 4
Postet av: Pryzer
Står ikke noe som helst.
Ifølge hifiklubben skal forsterkeren tåle det.

hmm...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2007 00.12.01 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
[quote="Pryzer"

Høyttalerne du har er nok litt tunge for reciveren å drive lenge på det volumet du kjører dem på. Denonreciverene forvrenger sjelden selv om de blir overbelastet, men når de blir det, så kobler automatsikringen i dem ut, og den slår seg av. Dette for å beskytte høyttalerne dine mot "klipping" som igjen kan skade høyttalerne dine. Mitt forlag er å suplere med en effektforsterker(f.eks Nad eller Cerwin Vega) Tro meg! du vil få mye mer glede av høyttalerne dine :wink:
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar