Logo

Optimalisering av bilde mellom DVD og TV

Skriv et svar
03.07.2007 20.24.46 #1 av 5
Postet av: kimotei
Heisann. Jeg vil optimalisere signalet mellom DVD spiller og TV. Mellom DVD spiller og reciever bruker jeg optisk. Jeg tenkte, siden jeg ikke har HDMI på TV'n, at jeg kunne bruke DVI inngangen/utgangen. Samtidig har ikke DVD spilleren HDMI utgang, men da kommer det store spørsmålet.

Kan jeg bruke komponentvideo utgangen?
Finnes det da en kabel som heter DVI - kompnentvideo?
Hvor får jeg kjøpt den evt?
Hva er alternativet hvis dette ikke fungerer?

Tusen takk for all hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2007 20.57.02 #2 av 5
Postet av: arntos
Hva slags TV og DVD har du. Tok ikke helt hva du hadde av utganger og innganger. Component -> DVI kan du glemme.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2007 21.43.51 #3 av 5
Postet av: kimotei
"arntos" skrev:Hva slags TV og DVD har du. Tok ikke helt hva du hadde av utganger og innganger. Component -> DVI kan du glemme.


Hei og takk for svar!

Jeg er helt fersk, så jeg skjønner lite. He he. Uansett så har jeg komponent utgang fra DVD spilleren. Jeg har ikke hverken DVI eller HDMI utgang på spilleren. Jeg har derimot DVI utgang på TV'n. Hvordan kan jeg få best mulig bilde? Trodde det evt. var digitalt?

Kim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2007 22.42.05 #4 av 5
Postet av: Rikky
Hvis du har komponentinngang på TV-en kan du bruke den. Digitalt blir det ikke så lenge du ikke har en digital utgang på DVD-spilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2008 01.18.00 #5 av 5
Postet av: snoemann
Har jeg forstått det feil hvis jeg tenker at det kan være bra å skaffe seg en dvd spiller med hdmi ut, slik at tv'en automatisk oppskalerer til 720p??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar