Logo

Oppsett plasma uten tuner

Skriv et svar
16.01.2005 19.58.03 #1 av 8
Postet av: Papabear
Jeg har en nec plasmaskjerm uten tuner. Jeg vil koble denne opp mot tv signalet som jeg får fra den digitale kabeltuneren til Canal Digital. Plasma skjermen har dvi, s-video og vga inngang. Hvordan skal jeg gjøre dette på best mulig måte. Eventuelt kjøpe en ny tv-tuner i tillfelle hvilken. Skulle også ha koblet til dvd spiller og xbox.

P.S. Det er ikke scart inngang på skjermen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2005 23.15.25 #2 av 8
Postet av: Rune
Heisann.

Canal Digital tuneren har nok desverre ikke S-video utgang. Dermed er du tvunget til å kjøre kompoistt signal (scart til gul phono).

Hvis du er villig til å legge litt penger i det og at i tillegg TV'n støtter interlaced signal via VGA inngangen så kan du bruke en boks beskrevet i denne guiden:

http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_parabol_tv.asp

Altså kjøre om RGB signalet i scarten til RGBHV signal som kan kjøres inn på VGA.

Har du ikke komponentinngang på denne skjermen?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2005 00.43.19 #3 av 8
Postet av: Papabear
Hei!
Takker for svaret igjen!! Det er som sagt komponent inngang på skjermen. Jeg har veldig liten peiling på forskjellig type kabler o.l., men det fulgte med en dvi til hdmi kabel. Vil denne hjelpe meg noe? Komplett liste over innganger er som følger:
Video1, 2, 3 (BNC, RCA, S-Video)
DVD1/HD1
DVD2/HD2, RGB2 (5 innganger)
RGB1 (D-Sub)
DVD3/HD3, RGB3 (DVI)
External Control (D-Sub)

Link til skjermen: http://www.plasma.com/necplasma/42vr5.htm

Skal jeg fortsatt gå for det første forslaget eller er det noen bedre løsninger?

Mvh Kim
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2005 08.44.28 #4 av 8
Postet av: Rune
DA ville jeg heller valgt valget over i guiden hvor du gjør om RGB scart til komponent. Ser ut som den støtter slik signal (576i)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2005 12.43.59 #5 av 8
Postet av: Papabear
Når du sier scart til komponent. Mener du til 5 pins inngangen eller 3 pins? 3 pins er jo vanlige plugger, mens de 5 er sånn du trykker inn og vrir.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2005 14.03.04 #6 av 8
Postet av: Rune
5 pins er nok ikke komponent men RGBHV (rød, grønn, blå, Horisontal sync, vertikal sync). Samme som VGA.

Jeg tenkte altså på de 3.

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2005 18.25.48 #7 av 8
Postet av: Papabear
Kjøpte idag en Ixos kabel (hifi klubben) som går fra scart til komponent (rød, blå og grønn), men får ikke noe bilde. Fikk beskjed om at dette egentlig var en kabel som hadde fulgt med loewe tv'er, men at dette skulle fungere. Jeg har sitti å trykt på diverse inne i menyen, men til ingen nytte. Håper noen kan forklare hvordan jeg setter opp dette!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2005 18.57.42 #8 av 8
Postet av: Rune
Dette vil ikke fungere fordi din paraboltuner ikke sender ut komponent på scart. Du trenger en slik boks som forklart i guiden for å få det til.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar