Logo

Onkyo TX-SR607 + assign Hdmi

Skriv et svar
30.07.2009 21.41.31 #1 av 7
Postet av: -[Tom]-
obs!1 noob spm.

Jeg er ny i faget og holder på å sette opp min første forsterker med hdmi.
denne her 5(6) innganger samt 1 ut. før jeg kjøpte denne, trodde jeg inngangene bare het 1-6 og at man kunne assignere hva man ville til disse inngangene.

av tingene jeg vil ha innpå er:
Get Hd pvr boks
pc
dvd spiller
ps3

Jeg bruker utgangen til prosjektor, men har selvsagt lyst til å se tv, gjennom tv'n, også. da har jeg koblet tv'n men en komponent kabel.
Men da jeg velger cbl/sat, så er det prosjektoren og dens hdmi som starter opp. hvordan får jeg bilder på tv'n gjennom komponent kablen, samt lyd via coaxial 1?

spm2: Jeg bruker pc'n inn via Game hdmi inn. Hvordan blir dette når jeg kjøper meg en ps3? er jeg da nødt til å bruke ps3 til game innput, og hvilken inngang bruker jeg da til pc'n?


håper på noen tips i fra dere.
tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2009 22.10.01 #2 av 7
Postet av: MindWaste
http://www.eu.onkyo.com/dl/1334040/Manu ... _Guide.pdf

og

http://www.eu.onkyo.com/dl/1334040/Manu ... nglish.pdf
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.07.2009 15.13.47 #3 av 7
Postet av: BlackkoZ
Du må inn i menyen på Onkyoen å rote der for å få rett inn-ut gang på ting.

Når det kommer til hvilken inngang du kobler ting til, så har det ikke noe å si hva inngangen heter. Eneste som vil være er at du må trykke på en annen knapp enn 'game' når du skal ha ps3. Inngangene oppfører seg ellers helt likt, uansett hvilket navn som står på de.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2009 09.02.13 #4 av 7
Postet av: -[Tom]-
fint at jeg kan bruke dem til hva jeg ønsker!

Jeg får fortsatt ikke til å velge analog video ut, verken compositt eller komponent. Dette vil jeg gjøre fordi jeg bruker hdmi ut til prosjektoren. Sånn jeg forstår det, så vil reciveren velge den beste, så lenge flere utganger innganger er til stedet. Siden jeg bruker hdmi ut, vil den da bruke den? jeg vil ha komponent til tv, samtidig som jeg vil kunne velge å bruke hdmi ut til pj.

på menyen får jeg bare opp hdmi input setup. det går fint, hvor må jeg gå for å velge analog utput?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2009 08.36.43 #5 av 7
Postet av: -[Tom]-
Prøver meg igjen!
Klarer enda ikke i dag å bruke RGB til tv. skal vel ikke ha noe å si at jeg bruker hdmi til forsterkeren?

Synes det er rart at det ikke finnes en output assign, bare input.

skal vel være mulighet til å koble både hdmi og RGB som output på samme tid, for å bytte mellom dem, alt etter som man behøver?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2009 10.10.03 #6 av 7
Postet av: MindWaste
Tror ikke det du vil frem til her går an uten å fysisk endre inn/output setup hver gang du skal bytte mellom tv og projektor.
Prøv med en hdmi splitter på utgangen isteden det vil gjøre ting litt lettere.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2009 10.25.51 #7 av 7
Postet av: -[Tom]-
Det var noe jeg har tenkt på. Hvordan fungerer det? Så lenge jeg bare bruker enten tv eller prosjektor, så vil jeg ha hele signalet? uten tap av kvalitet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar