Logo

Onkyo TX-NR1007EB og valg av lyd.

Skriv et svar
12.04.2010 19.12.02 #16 av 21
Postet av: Hebbelille01
har nå vert inne og stilt inn lyd alternativene på menyen.

Setup
5.Listening mode preset
Dvd/BD
og valgt forskjellige instillinger der som muf722, nevte i sitt innlegg.
fant da ut at det var to sider med lyd instillinger.

men uansett hvilke film jeg spiller av og vilke kanal jeg veger på tvn så får jeg opp Direct og da 2 ch stereo. så enten så er det noen riv ruskane galt med resivern eller så er det meg det er noe galt med.

Har nå prøvd med en kamerat sin Blueray spiller og set er samme probleme med den så regner ikke med at det er spilleren som gjør det. får også samme problem fra PS3.

hvist det finest noen der ute som har en forklaring eller en løsning så venligst skriv til meg.

kan ta bilder av de innstilingene jeg har satt opp og poste her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2010 07.35.50 #17 av 21
Postet av: teebee
virker som du har vært mye inne å lekt med innstillingene. jeg ville prøvd å ta den tilbake til standard fabrikk oppsett (om mulig) og startet på nytt. recieveren skal spille det lydformatet den får inn, så jeg gjetter på at problemet ligger i bluray spilleren.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2010 19.35.04 #18 av 21
Postet av: Hebbelille01
Det kan jo ikke være spilleren, jeg får jo samme feil fra en annen Blueray spiller og fra PS3 om jeg spiller eller ser fil fra PS3 så blir samme feilen alt blir stero eller 2ch.

og når jeg da har samme feil fra 2 blueray spillere og en PS3 så tror jeg ikke alle de kan ha samme feil.
så jeg mener og tror at det er resiveren som har feilen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2010 07.30.32 #19 av 21
Postet av: teebee
tja kommer vel an på om de 2 spillerne og ps3 er satt opp til å sende ut hd lydformat. men du sa jo at det virket på et lydformat men ikke andre så da er det vel bare å levere den inn på service.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2010 07.18.43 #20 av 21
Postet av: Hebbelille01
kan ikke skjønne at det skal de skal være det, han har ikke noe probleme med lyden på sin forsterker, men nå er ikke den en Onkyo da, og det er kansje det som er feilen hos meg at jeg har en Onkyo. får han kjører 7.1 uten problemer i DTS-HD og Dolby digital-HD og han har ikke de problemene med sin spiller og han få heller ikke stereo lyd på PS3n så lenge spille har bedere lyd spor.

så jeg vil da utelukke at det er ps3 eler hans blueray spiller som står instilt feil forhålt til lys kildene de kan velge i.

men skal nå prøve og resette forterkeren til fabrikkinnstillinger, og begynne på nytt, noen som har noen tips til hva jeg skal begynne med av instillinger først?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2010 07.52.09 #21 av 21
Postet av: teebee
om jeg husker rett så var det eneste jeg gjorde var å velge at dvd-, cable\sat-, og game inngangen til hdmi så fungerte det. siden jeg hadde åpnet opp blurayspilleren for å sende ut hd lydformatene på min forrige reciever. du kan kanskje prøve å kjøre en firmware upgrade på den. jeg gjorde det før jeg testet den, men uten å vite om det var ny firmware. dette burde ikke gjøres ifølge manualen som jeg leste litt i etterpå :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar