Logo

Onkyo TX-NR1007EB og valg av lyd.

Skriv et svar
28.03.2010 18.44.30 #1 av 21
Postet av: Hebbelille01
Hei hei...
jeg har akuratt kjøpt meg ny tv, resiver og blue-ray spiller. men skjønner ikke et pøkk av dette.
jeg kjøpte meg da en Samsung 46" LED, 6050 trur jeg den heter, og så kjøpte jeg en Samsung Blue-ray spiller og da Onkyo TX-NR1007EB.

Probleme er når vi skal se på film, tv osv så står den nesten fast på all ch stero, selv om på Blue Ray-filmen står der DTS-HD master audio. når vi ser på tv så kommer det opp noe tv logic, men på noen tv kanaler bytter den til andre lyd system som på MTV HD og lignende. men på avspilling av DVD og Blue-Ray plater på blue-ray spilleren så kommer den opp med all ch stero????

Dette er utrolig iriterende, og jeg begynner og miste mote til hele driten. klarer ikke den håpløse forsterkeren og stille seg inn selv får og velge det lyd formate som er på dvd/blue-ray filmene????

må man inn en plass og velge lydformate selv for vær fil osv på dennekassen? den kan da ikek være så tungvint og bruke.
både tuneren til parabolen, blue-rayog media pcn er tilkoblet resivern med HDMI Kabler fra Monsterkabel.

Håper noen kan gi meg en grunlegen forklaring på hvordan man setter opp en slik håpløs forsterker slik at den blir bruker venlig for vanlige mensker, eller kansje det er meg som er lit håpløs.

Trenger Hjlep....!!! vil se film med god lyd ikke bare godt bilde.

resivern er i dag satt påå med 7 høytallere, ingen aktiv subb enda. 5 i front og 2 bak.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2010 20.45.10 #2 av 21
Postet av: Kjell
Har ikke akkurat denne modellen av Onkyo, men hvis du leser insrtruksjonsboken finner du det det. Imidlertid, hvis du skal kjøre lyden utenom tven, må du slå av at Onkyoen skal sende lyd over hdmi til TV. Da TVen ikke skjønner DTS HD Master Audio og alt det der. Receiveren vil derfor sende det ut i et format som TVen klarer. Begyn med det og se om det ikke da går bedre. Lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2010 07.31.41 #3 av 21
Postet av: teebee
tror nok problemet er at du må inn på bluray spilleren å sette den til å sende ut dts og dolby. har samme reciever og den viser det den skal vise i displayet.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2010 14.51.36 #4 av 21
Postet av: Hebbelille01
Skal sjekke opp de tipsene dere har komt med, men jeg har vert i menyen til Blue-ray spilleren og sett og i følge bruksanvisingen der så står instillingne der rett med lyd over HDMI kabel. kan jo sjekke det med lyd over HDMI kabl til tven fra resiver.

Men har også et problem til, når jeg bytter kanla på viasat HD tuneren og komme til kanaler som det dolby digital lyd, så blir det en ganske høy sprake lyd i alle høytaller "spareke/knitre lyd." regner med det er normalt at resiveren skal lage slike klikke lyder ver gang den bytter lyd format. men ikek sån sprake lyd.

har lest en del om lyd instillinger i manualen til resiveren men nå er jeg ikke helt kjent med alle hifi begrep så er ikke alt jeg kan si jeg forstår 100% men finner liksom ikke helt ut av det.


Håper på flere svar og tips til ka det kan være eller hjelp til hvordan jeg kan løse problemene mine.
PS: er det noe FW oppgradering som bør eller må gjørest på resiveren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2010 19.01.20 #5 av 21
Postet av: Jorn.Finnerud
Spilleren skal i alle fall stå på bitstream, og secondary audio skal stå til off. Du kan også endre lydmodus på forsterkeren. Står den på all ch stereo så vil det være naturlig å endre dette til auto surround eller lignende.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2010 07.22.18 #6 av 21
Postet av: teebee
min har også en klikke\skrape lyd når den skifter til hd kanalene med ordentlig lyd. var også på min tidligere 605.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2010 17.01.12 #7 av 21
Postet av: Hebbelille01
Trodde Probleme var løst, etter endring på lyd poosette på Blue-ray spilleren, lyden var helt fin når vi så Twiligth - New moon, men i dag skulle vi se Metro 123 kapret og en anna film på Blue-Ray, men nå Hakker lyden noe helt inni helve... og jeg blir ikke klok på den bruker boka som fulgte med resiveren og Blue-Ray spilleren.

Noen som vet Hva i hel... som gjør dette? begynner og bli rimlig lei hele dritten og vurderer og levere det inn igjen, hvist jeg ikke får dette til og fungere.

Har prøvd og koble spilleren ret på tvn og da er lyden helt fin, så tror probleme ligger på resiveren.

Noen som vet om det iriterende probleme med sparkingen når man skifter til kanaler med Dolby digital lyd OSV???
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2010 18.25.56 #8 av 21
Postet av: Hebbelille01
kan også legge til at dette probleme er på fimer med DTS-HD. filmer med Dolby digital fugerer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2010 19.17.30 #9 av 21
Postet av: teebee
kan sjekke hvilket filmer jeg har med ulike lydformatene etter påske. har ikke brukt bluray spilleren og 1007 noe særlig sammen. kun brukt den mot tv\xbox360 og htpc så langt.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2010 07.03.01 #10 av 21
Postet av: Hebbelille01
Takker for det,

Er det noen adre her på forumet som har noen tips til hva som kan gjøre dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2010 07.29.51 #11 av 21
Postet av: Hebbelille01
Jeg tror ikke den Resiveren er helt frisk, nå spiller den alt i stereo uansett hva man spiller av. fikk et tips om den skulle stå med noe som het "sur sens" eller noe sånt, fant dette men det hjelper ikke en dritt. den resiveren klarer ikke og finne og stille seg inn automatisk på noen lyd system virker det som, og det er jo helt på tryne at man må inn og sette vilke lyd oppsett den skal bruke.

den gamle resiveren min klarte og stille seg inn automatisk, så dette var en netur. så har jeg vet i 2 butikker her i omeråde og spurt men det er ingen som vet hva det kan være og dem sier dem ikke har peilig på det, så da hjelper det lite når forhandlere ikke kan en dritt om sine produkkter heller.

er det noen som vet hvor man kan henvende seg får og få info eventulet lit fagli kopetanse på dette Onkyo produkte? eller er det inegn som kan dette i Norge?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2010 12.23.37 #12 av 21
Postet av: muf722
Hej Hebbelille.

Jeg er dansk men håber du forstår. Jeg har selv en NR1007.

Vælg:
Setup
5.Listening mode preset
Dvd/BD (eller den kilde du ser BR film på)
for alle formater af lyd, vælg tilsvarende: DTS.........vælg DTS TrueHD......True HD osv
under Multi PCM har jeg valgt Direct
Om der står Last Valid eller All ch strereo, så har du forklaringen på dit problem!

Nu vælger receiveren den mode som du har valgt hver gang du selecter nyt input (DVD/BD..VCR/DVR osv)

Du kan også ændre listening mode med de 4 knapper på remoten men disse huskes ikke til næste gang.

Har du sidste Firmware? Den skulle reducere klik-lydene, men jeg synes nu stadig den larmer.

Held og lykke
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2010 16.48.07 #13 av 21
Postet av: Hebbelille01
muf722, dansk er ikke noe problem :)

jeg skal fårsøke de instillingene du nevnte i håp om at det går bedere da.
jeg har siste Firmware.

takker for tipsene :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.04.2010 19.56.43 #14 av 21
Postet av: teebee
hva vil du jeg skal teste av lydformat? bluray dolby hd, bluray dts hd, dvd dts, dvd dolby?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2010 15.21.30 #15 av 21
Postet av: Hebbelille01
det vet jeg egentlig ikke men DTS-HD funker veldig dårlig men tror det gjelder alle HD lyd format.

muf722.

når jeg velger
Setup
5.Listening mode preset
Dvd/BD ( den som er brukt til blueray spilleren)
så står alle til Last Valid.
men når jeg bruker pilen og blar i de format som er der så har jeg ingen som heter DTS-HD eller noe andre valg får HD lyd.
har en del THX lyd systemer men ingen direkte HD systemer.

kan du gå inn på din og ta et bilde av oppsette du har og poste bilde her så jeg kan se hvordan du har det?

Hva er siste Firmware?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar