Logo

Om UPC kvalitet.

Skriv et svar
11.10.2004 08.53.57 #1 av 4
Postet av: turbo1979
Jeg måtte le da jeg besøkte en kamerat som hadde fått digital kabel tv av UPC, makan til søppel-kvalitet skal du leite lenge etter. Hvis alle får så dårlig signal, bør dere klage, jeg hadde hvertfall ikke godtatt det.
Er det flere som har opplevd det samme?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2004 12.04.56 #2 av 4
Postet av: Sliver
Jeg har hatt digital tv fra UPC noen måneder nå. Synes faktisk det er veldig bra bilde. Mye bedre enn TV signalene video'n eller direkte coax klarte å gi meg. Dette gjelder både for min gamle gamle "vanlige" tv og min plasma 42"
På plasmaskjermen ser jeg mest forskjell.

Kan hende kompisen din har fått en dårlig UPC boks. Mye kødd med de boksene der. Be de sende en ny!

De boksene UPC leverer er jo ikke akurat moderne da... Synes virkelig de skulle bytte ut disse med noe nyere. De oppfører seg som en 10 år gammel overarbeidet PC, og det er sikkert det det er også.. Skulle likt å visst hva som satt av komponenter inni. Noen som vet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2004 17.45.23 #3 av 4
Postet av: nutts
De boksene jeg har sett, har vært bygget av Phillips. Samme meny system som de første digitale satelitt reciverene som Conax\Canal Digital kom med. ( tror faktisk det er en modifisert utgave av dem )
De virker trege som sirup, å det er de også.
Når det gjelder kvalitet på bildet, så kan det nok være noe galt med boksen. Jeg har digital satelitt her, å her er det ingen mellomting. Enten så er bildet perfekt, eller så er det ikke noe bilde i det hele tatt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2004 23.48.29 #4 av 4
Postet av: Geir
Jeg har selv digital-tv fra UPC

Det har ikke noe med boksen å gjøre, ei heller med Set-top computeren.

Saken er at UPC benytter samme kabel for telefoni, kabel-tv, internett og digital-tv. Kablene er ikke fiberoptiske men koaksial -og har derfor begrenset båndbredde, så signalene til digital-tv er kraftig komprimert. Dersom UPC hadde benyttet f.eks fiberoptikk ville kvaliteten vært en helt annen.

Men man kan trøste seg med at bildet og lyden er 100 ganger bedre enn vanlig analogt kabel-tv fra UPC..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar