Logo

om plasma og lcd

Skriv et svar
14.07.2004 20.42.03 #1 av 5
Postet av: turbo1979
først og fremst stiller jeg meg ganske kritisk til både plasma og lcd. Har ennå tilgode å se en som gir bedre bilder enn min philips 32" crt. Jeg kan faktisk ikke skjønne at ikke andre synes at bildekvaliteten på disse er helt rævva!
Jeg kikket på siden for anbefalinger, hvor pioneer sin plasma til 60000 er anbefalt, og må si meg ganske så uenig. Den er kanskje best av plasma tver i den prisklassen, men fremdeles er jo bildekvaliteten ikke noe bedre enn enn middels crt! Og jeg har sett finding nemo gjennom dvi på den, og fredeles har jeg mye bedre bilde på min philips 32". (9616 tror jeg den heter) Kan ikke fatte å begripe hvordan folk kan la seg lure av reklamekampanjer for plasma og lcd! Noen fler som deler min kritikk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2004 23.34.25 #2 av 5
Postet av: Rune
Jeg skal være enig i at LCD og Plasma enda har en del utvikling foran seg før de gjengir like bra farger som en vanlig CRT tv.

Spesielt graderinger i farger og dårlig sortnivå (spesielt på LCD) er problemer som må fikses.

Er man derimot ute etter en TV i 40+ størrelsen så har man ikke så mange valg. Det må bli plasma. (Loewe har en 40" CRT som har fått blandet kritikk). I tillegg så tror jeg nok de fleste som kjøper Plasma ikke i hovedsak kjøper pga av bildekvalitet, men pga av plasseringsmuligheter og størrelse på bilde. For mange er dette langt viktigere. Det er f.eks svært mange som kjøper tv utifra målbandet og ikke bildekvaliteten. Synd men sant.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2004 10.37.08 #3 av 5
Postet av: Xvani
Hva med bakprosjeksjons TV'er da? De har langt bedre bilde...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2004 10.43.45 #4 av 5
Postet av: Rune
Enkelte av dem har skikkelig bra bilde. De fleste som selges i norge derimot har liten synsvinkel.

Var på ferie i ASIA i sommer og der var kvaliteten på bakprojeksjons TV langt bedre enn det som selges her.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.07.2004 18.46.32 #5 av 5
Postet av: Torgrim
LG har lansert en Plasma TV nå med hele 5000:1 i kontrast. Nå begynner det å bli bra.

http://us.lge.com/AboutUs.do?myAction=d ... =01&seq=73
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar