Logo

Nytt TV

Skriv et svar
27.12.2009 21.17.34 #1 av 3
Postet av: nievS
Hei,

planer om å kjøpe et nytt TV. Hadde bestemt meg for UE55B7070, men la det fra meg når jeg leste TrustedReviews annmeldelse http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1.

"For it's a sad fact that on numerous occasions while playing games and especially watching films on the UE55B7020, my attention was caught - no, make that grabbed - by some really quite overt shoots of light coming in from each of the TV's corners."

Er dette noen som har hørt om/opplevd dette?

Har begynnt å se på Sony KDL-52Z5500(http://www.dinside.no/823979/test-sony-kdl-52z5500) og Sony KDL-52W5500.
Er det store forskjeller på disse tvnene? er Z5500 vært ca6000,- mer?

Skal ha LCD og 50" eller større, ca. prisklasse 20000 +-
Bruke det til Film, tv og ps3. Noen andre tver og anbefale?

På forhånd takk for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2009 11.21.45 #2 av 3
Postet av: shg
Hei

Kjenner ikke til de nevnte to Sony modellene, men har selv "storebror" KDL-55X4500 (den er i hvertfall større :D ). Er kjempefornøyd. Hovedforskjellen mellom de nevnte Sony modellene er 100Hz (W) og 200Hz (Z), men det er jo alltid litt ekstra mellom de ulike seriene.
Siden du skal bruke den til spilling, finnes det en fin funksjon på Sony TV'en min (som jeg mener også finnes på alle Sony) er at den har en instilling for "Spill/Tekst" (Av/På) som gjør at den fjerner (ihvertfall redurserer kraftig) tiden den bruker på å produsere bildet (selvsagt på bekostning av noe bildekvalitet).

Her er en sammenligning

Z modellen har nok noe bedre farge behandling med xv.colour og WCG-CCFL

Lykke til i valget.

shg

PS! Selv kjøpte jeg min Tv i august, og prisen var da ca 30.000,- (SonyCenter). Kanskje du kan få den modellen enda billigere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2009 13.27.56 #3 av 3
Postet av: Johnny Denon
Hei,
Jeg har KDL-46Z5500 og er storfornøyd med den. Tror dette er det vasseste du får innen "vanlig" LCD nå om dagen. Jeg valgte denne modellen pga av tidligere positive erfearinger med Sony og at den designmessig er "veldig mye bilde" og lite kabinett. Den ser altså veldig bra ut. Bildebehandlingen er utmerket og 200Hz med MotionFlow gir virkelige behagelige bilder. På både Blu-ray og dvd er den til tider helt vanvittig flott å se på :D Sort er sort og fargene er herlige. Kan ikke annet å anbefale den på det varmeste. Ser at den selges til fine priser både her og der...
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar