Logo

Nytt anlegg til 13000

Skriv et svar
22.12.2006 15.03.01 #1 av 3
Postet av: youngkobe24
Har tenkt å kjøpe anlegg til ca 13000 kanskje 15000 men det er max.

vil egentlig ikke ha sorround men mulighet til å bygge på det senere med en reciver.

prisen jeg nevner er forresten uten høytalere.

har sett på cambridge hos hifiklubben.no

Forsterker 640A v2 = Pris 3198,-
Radio m Dab 640T v2 = Pris 2798,-
og sd spiller med integrert HDD på 160 640H = Pris 7998,-

andre alternativ er Harman/Kardon hos hificenter.no

Forsterker HK 970 Kr 4995,-
Cd Spiller HD 970 Kr 3495,-
Tuner m DAB TU 970 Kr 3495,-
HK anlegget går for 10995 som pakkepris....

Min personlige mening er at det er noe som trekker meg mot cambridge. For jeg har veldig lyst at hele anlegget skal se likt ut og at det helst skal være fra samme merke, dessuten så liker jeg cd spilleren med HDD og mulighet for å koble den til tv og styre menyen derifra...

noen her som har eventuellt andre anbefallinger i samme prisområdet som er verdt å ta en titt?

eller deres menigner om mitt valg....

når det gjelder høytalere så har jeg dali høytalere nå som jeg tror skal gjøre susen til jeg får spart opp til B&W sine XT-4 i sølv... de koster ca 20"

men de tenkte jeg først på etter at jeg har fått egen leilighet...

takker til alle svar som måtte komme!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 03.42.05 #2 av 3
Postet av: Zleepyme
"youngkobe24" skrev:Har tenkt å kjøpe anlegg til ca 13000 kanskje 15000 men det er max.

vil egentlig ikke ha sorround men mulighet til å bygge på det senere med en reciver.

prisen jeg nevner er forresten uten høytalere.

har sett på cambridge hos hifiklubben.no

Forsterker 640A v2 = Pris 3198,-
Radio m Dab 640T v2 = Pris 2798,-
og sd spiller med integrert HDD på 160 640H = Pris 7998,-

andre alternativ er Harman/Kardon hos hificenter.no

Forsterker HK 970 Kr 4995,-
Cd Spiller HD 970 Kr 3495,-
Tuner m DAB TU 970 Kr 3495,-
HK anlegget går for 10995 som pakkepris....

Min personlige mening er at det er noe som trekker meg mot cambridge. For jeg har veldig lyst at hele anlegget skal se likt ut og at det helst skal være fra samme merke, dessuten så liker jeg cd spilleren med HDD og mulighet for å koble den til tv og styre menyen derifra...

noen her som har eventuellt andre anbefallinger i samme prisområdet som er verdt å ta en titt?

eller deres menigner om mitt valg....

når det gjelder høytalere så har jeg dali høytalere nå som jeg tror skal gjøre susen til jeg får spart opp til B&W sine XT-4 i sølv... de koster ca 20"

men de tenkte jeg først på etter at jeg har fått egen leilighet...

takker til alle svar som måtte komme!



Gode valg det der=) Det at det er samme merke, ser bedre ut, men her kommer en til anbefaling som muliggjør multikanals lyd.

http://www.pioneer.no/no/products/42/98 ... index.html

Pris på denne: mellom 6 og 7000,-

og så denne til fronthøyttalerne:
http://www.nebyhifi.no/vincent_pow.htm

Pris på SP 331 er 8000,-
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 09.54.28 #3 av 3
Postet av: Gimsegutten
Hvis du har langtidsplaner om å kjøpe B&W-høytalere til 20k, så ville jeg startet med en forsterker litt over det nivået du nevner her! Kjøp kvalitet med det samme, for det blir dyrere å skifte i flere runder! HK passer sikkert godt til Dali, men sammen med B&W som har en litt avrundet diskant er det min erfaring at både HK og Denon blir for mørkt. Sats på Marantz (eks PM7001 til 8000) eller Rotel er mitt tips. Da får du en mer rafinert lyd! Disse (særlig marantz) har jo også noen av markedets bete cd-spillere som står i stil til forsterkeren også (Marantz fra 2500.- og oppover!). Når det gjelder xt4 som du nevner, så er de pene, men til prisen syns jeg ikke de er så gode som lyd og bilde hevder. Jeg har hørt dem mot CM7! Høytalere bør ha et kabinett, akkurat som en kassegitar bør ha en kasse!
Gimsegutten (Mitt anlegg: Densen DM10, Marantz CD7300, B&W P5)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar