Logo

Nytt AGP skjermkort og tv-kort

Skriv et svar
13.04.2007 16.13.43 #1 av 4
Postet av: eCo
Er nødt å skifte skjermkort i Media Centeret.
Har kun hovedkort med mulighet for AGP, og hadde håpet jeg ikke trengte å bytte det ut.

Hvilket AGP skjermkort anbefaler dere når bruken er for det meste serier. Jeg kommer til å investere i plasma til høsten (Pan.PV700 eller tilsvarende Pioneer), og ønsker selvsagt beste bildekvalitet mulig.

Hva betyr HDCP på et skjermkort, og må man ha PCI express for å få HDMI utgang? (Vil det være stor forskjell på DVI og HDMI?, bildemessig)

Når det gjelder TV-kortet, ønsker jeg meg mulighet for å ta opp ifra to forskjellige kanaler, i beste kvalitet selvsagt, (går dette an, og vil den kunne erstatte en dvd-opptager?) via kabel-tv m/ digital tuner. Hvilket trenger man og har noen anbefalinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2007 18.53.30 #2 av 4
Postet av: Blueflame
Nå skriver du ikke mye om pris, men det er ikke så nøye.

Du trenger ikke noe ektremt kort til mediasenter.

Men det du trenger er som du sier et AGP kort med HDTV utgang, og det har dette kortet. OG det er absolut er svært bra kort som vil klare alt over hele linja.


http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323849

Og med en pris på kr 1.449,- er dette et kort som gir mye for penga.

Har selv Pioneer Plasma 427XA og har den tilkoblet PC'n min med HDTV skjermkort. Fungerer utmerket :-)
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2007 19.40.37 #3 av 4
Postet av: eCo
1 x HDTV-utgang

Hva betyr det. Gjelder kortet du nevnte.

Er det kun DVI utgang eller har kortet også HDMI utgang?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2007 21.12.11 #4 av 4
Postet av: Blueflame
Det betyr at den har en egen utgang, nesten som S-video, men den har flere pinner. Du får med en overgang som går ut til komponent. Dermed får du HD signal fra kortet ut i komponent. Og et slikt skjermkort leverer selvsagt max HD 1080p.

DVI porten støtter også HD.

Så du kan velge enten digital HD "DVI" eller Analog HD (komponent)

DVI blir like bra som HDMI.

Kortet har ikke HDMI kontakt(er)
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar