Logo

Ny TV, 42PX80 eller LE40N87BD?

Skriv et svar
06.08.2008 10.14.08 #1 av 2
Postet av: MRGOOK
Hei, da er det på tide å anskaffe meg en ny TV til kjellerstua her. Bor hos foreldrene mine foreløpig enda, men det blir nok jeg som stikker av med TVen når flyttetiden kommer :)
Da har jeg først og fremst kommet frem til disse to alternativene:
- Samsung LE40N87BD 6.995,- hos Komplett.no
- Panasonic 42PX80 7.390,- hos Komplett.no

Kjelleren har kun et lite kjellervindu i selve stua, så det er et ganske lysfattig rom og optimale filmforhold. Sofaen er forøvrig litt over en meter ifra TVen (har en 28" CRT nå), men det går lett an å flytte den lengre bak. Likevel så vet jeg ikke hvordan den fremtidige leiligheten min vil være (om maks 2 år). TVen blir antakelig brukt til spill og film, om det blir Xbox eller PS3 har jeg ikke bestemt meg for enda. Uansett synes jeg Samsungen har en klar fordel mtp. Full HD, PS3 med Blurayspiller eller ei. Panasonicen har bedre kontrastforhold da, 15000:1 mot Samsungs 10000:1 så da er det litt i balanse igjen. Ser også at PX80 har vært et veldig populært kjøp blant de mange i budsjettklassen (min klasse :P), mens Samsungen har det vært mer stille rundt. Leste at den var ganske lik M87en, som det var en del bugs med, men som igjen var ganske så populær. Men har og lest en del om at det er veldig sjeldent med disse bugsa på N87en, selv om de også er funnet på noen av dem.

Så, er den noen som har opplevd BEGGE disse og som kan si meg hva som ville være mest fornuftig?
Evt. andre innspill om hva som er verdt å satse på, kontrasten, eller oppløsningen?

Takker for svar :wink:

PS. Samsungen er på Ukens tilbud, så her gjelder det å bestemme seg litt raskt :)
PS2. Hva med en LE40A559 for 8.990,-?
PS3. Hva er egentlig forskjellen på N og A serien til Samsung?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 11.09.17 #2 av 2
Postet av: boly
Det beste rådet er om du har anledning til å ta turen til butikkene som selger disse for å se selv. Det er da viktig å bruke fjernkontrollen for å sjekke innstillingene.

Ellers er det lurt å lese tester, da får du hvertfall en formening om hvilke som er bra til vilken pris.

Men husk at bilde og lyd er personavhengig. Smaken er som baken osv.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar