Logo

Ny Tv

Skriv et svar
07.01.2008 07.39.13 #1 av 12
Postet av: JRH
Hei

Kikket rundt i evigheter på nettet og fant til slutt dette forumet, hvor jeg ser folk har en go del peiling:)
Ønsker meg en nyttårsgave til meg selv og fant til slutt en Toshiba REGZA 42X3030D.http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=76768&view=specifications som jeg tror vil være bra til meg. har ærlig talt så og si 0 peiling på tv'er så spørr her om det vil være et bra kjøp? Ønsker en 42" tv som brukes så og si hele dagen og til litt film innimellom. pris fra 10++ maks 15+..
Noen bra tips eller bekreftesle på at jeg kan kjøpe dette tv me god samvittighet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 07.48.06 #2 av 12
Hei og velkommen til forumet!

Hvilken tv du skal ha spørs mye på hvordan lysforholdet i rommet ditt er, ser du mye på tv i dagslys og har en del vinduer er LCD å foretrekke da plasma bruker en glassplate forran skjermen; noe som skaper refleksjoner å bildet vil virke blasst og kontrastfattig. Til PC bruk er også LCD Best. Hvis du ser mest på Tv og film, velg plasma grunnet at plasma har ett høyere sort og kontrastnivå og gir ett bedre bilde på analoge signaler.

Her har du ihvertfall en pekepinn på hva de generelle forskjellene er slik at du vet om du skal velge plasma eller LCD.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 08.40.34 #3 av 12
Postet av: JRH
Får ikke tillatelse av damen til å ha denne tven i stuen så blir på et relativt mørkt "gutterom" for å si det slik. ser vel ut som jeg ender opp med den toshiba tv'en viss ingen har innvendinger:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 08.58.07 #4 av 12
I ett mørkt rom som er plasma å foretrekke hvis du ikke skal bruke den til PC. Hvis man setter en god plasma og LCD tvèr opp mot hverandre kan man helt klart se at det er bedre sortnivå på en plasma. Så jeg ville gått for den her:
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=86622

Full-HD er noe du ikke trenger i denne skjermstørrelsen da dere ikke vil klare å skildre Full-HD kontra vanlig HD-Ready. Det er andre faktorer som kontrast, sortnivå og fargegjengivelse som er viktigere. Hvis dere ikke skal bruke den som PC derimot kan det være en forddel med Full-HD da du får større arbeidsrom på skrivebordet.

Test av produktet finner du her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3480&p=68
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 09.15.21 #5 av 12
Postet av: JRH
Takker for svar å nyttig info:)!
Har nylig anskaffet meg en PS3, og tilkobling til pc skal jeg ikke se bort ifra. Ender vel derfor opp me en LCD skjerm etter som jeg forstår
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 09.22.14 #6 av 12
Spilling er heller ikke noen problem med plasma, men hvordan det er med tilkobling av PC er jeg usikker på da jeg ikke har prøvd, noen sier det går greit; mens andre ikke. Så jeg vil si at LCD er det beste valget hvis du skal koble til PC. Hvis du syntes at LCD er best for deg; si ifra og jeg kan gi deg to andre alternativer som du også bør vurdere.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 09.34.32 #7 av 12
Postet av: JRH
Blir vel til at jeg får koblet pcen til så har du noen alternativer bedre enn toshiba som jeg fant så er de gladelig mottatt. Blir nok LCD regner jeg med
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 09.54.15 #8 av 12
Jeg anbefaler deg å lese igjennom denne:
http://teknofil.no/wip4/aarets_beste_fl ... l?id=23111
Dette kan være forvirrende å se på, men her får du ihvertfall en pekipinn på hvilke merker som ser ut til å være av de bedre. Som du ser er Panasonic, Samsung, Sony og Toshiba som kommer best ut i de fleste tester. Kjøp også Lyd og Bilde`s årskavalkade for anbefalinger derfra.

Men ihvertfall de jeg anbefaler deg å se nærmere på er følgende modeller:
Samsung LE40M86BD, Toshiba 42Z3030D og Sony KDL-40T3500. Dette ser ut som tre sterke kandidater, les igjennom tester blant annet her: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&k=68
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 10.00.28 #9 av 12
Postet av: JRH
Takker og bukker for hjelp!! Skal kikke litt på dem etter pausen å finne va som passer best:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 20.07.52 #10 av 12
Gjør det, men ett meget bra tilbud på Netshop denne uken. Du kan få Sony W3000 til 16 Tusen, denne ble blant annet testvinner i forrige utgave av Lyd og Bilde.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 18.01.45 #11 av 12
Postet av: JRH
ohoi:)

Så litt på den w3000 til sony å blitt ganske sugen på den. vet du hvordan etterslep på bilde er her? hører noen sier jeg kan risikiere det på lcd skjerm, så hører jeg at på plasma er risikoen for logoer brenner seg fast.. fått lov til å flytte tven inn i stua når jeg kjøper så blir da et allaround tv viss en kan si d slik:) anbefales w3000 fremdeles da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 18.13.53 #12 av 12
Ja, det er svært få LCD tvèr som ikke har etterslep i bildet, har ikke fått sett på tvèn så mye som ønsket, men de sier også i presse at denne har litt etterslep i bildet. Men det er helt klart en god tv, skaprheten og sortnivået er god til LCD å være. Nå som denne tvèn ble testvinner har prisene sunket en del i nettbutikkene, så det er bare å lete :wink:

Har forklart når du burde gå for plasma eller LCD så du får du velge hva du tror passer best til deg, Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar