Logo

Ny DVDspiller

Skriv et svar
24.03.2008 18.01.42 #1 av 5
Postet av: Labbe
Har en DVD Harmon Kardon DVD21 som typisk nok streiket i dag som vi skulle se på DVD på podens bursdag. Kunne tenkt meg en Blu-Ray spiller, men synes prisene er litt stive ennå. Vet at HD-DVD er dødt, men Toshiba HD-DVD-spiller - HD-EP10 til 1995 eller
Toshiba HD-EP30 til 995 er vel uansett bra tilbud som erstatning for min ødelagte DVD ? Et annet alternativ er Pioneer DVD-spiller
DV600AVK til ca 1800 hos Elkjøp. Bruker DVDspiller mest til å se film, men også litt lytting til CD'er av og til. Har press på meg fra familien som ikke klarer seg uten DVD, kan noen være så snill å hjelpe meg litt ? :) Jeg er helt fersk på dette området selv om jeg har prøvd å lese noen innlegg på forumet her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2008 18.25.27 #2 av 5
Postet av: staffel
Playstation 3? 3600 kr med ett bilspill! går sikkert ned mer. får du bluerayspiller med på kjøpet:)
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2008 18.26.59 #3 av 5
Gir deg to alternativer.

PS3 har faktisk en meget god BD-spiller innebygd, den gir skarpe og detaljerte bilder, fargene er mette og det er en god dybdefølese i bildet. En vesentlig forddel med PS3 er at den har en vesentlig raskere oppstartstid enn andre HD-spillere på markedet. Mens en vanlig HD-avspiller bruker rundt minuttet, bruker PS3 rundt 10 sekunder. Du kan lagre bilder, video og musikk og kan skifte ut Harddisken hvis du trenger større plass da det benyttes 2-5" S-ata. Den oppksalerer også dine vanlige DVD`er opptil 1080P og gjør en god jobb der. Og at det er en spillmaskin itilegg gjør ikke noe og blir nok populært mottat blant familien? Minuset er at den er litt svak på CD-avspilling og at viften kan høres under helt stille scener.

Ellers ligger nå Samsung BD-P1400 for 2700 kr. Den fikk tkarakter 6 i denne utgaven av "Hjemmekino" og skal nok være bedre på CD-avspilling og litt bedre på DVD, men er som andre HD-spillere treg på oppstart.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34 ... 583A1CB52E

PS3 konverterer de nye høyoppløste lydformatene som Dolby Digital True HD til MPCM. PCM er en forkortelse for Pulse-Code Modulation og er en ukomprimert teknikk for digital lyd. Denne denne teknikken brukes på vanlig CD plater, men da i stereo. MPCM eller LPCM er da i multikanal, eller lettere sagt ukomprimert lyd med støtte for opptil 8 dedikerte kanaler. (7.1). Samsung spilleren kan sende signalene som bitstream for ekstern dekoding i reciver hvis den har støtte for de nye høyoppløste lydformatene.

Les mer om de to alternativene her:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=144
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=167
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2008 19.30.33 #4 av 5
Postet av: Labbe
Takk for tilbakemelding. Skjønner ut ifra svarene her at det lønner seg å satse på fremtiden som er blue-ray allerede nå. Spørs om kona er enig i det, men det er en annen sak. Men hvordan står Sony BDP-S300 seg i forhold til Samsung ? Denne koster ca 3000 og er vel også et alternativ ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.03.2008 22.06.04 #5 av 5
Nå har ikke jeg fått sammenlignet disse spillerne så det er vanskelig å si, men rent spesifikasjonsmessig så er Samsung avspilleren bedre. Og begge spillerne har fått gode kritikker i presse, men Samsungen nyere og har derfor noen flere forddeler. Se sammenligning her:
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 67,159,144

Ja, anbefaler en BD-spiller da det gir ett betraktelig løft iforhold til DVD og oppskalerer itilegg dine vanlige DVDèr bra, så når du først er oppe i den prisklassen ville jeg absolutt gått for det. Er budsjettet begrenset er HD-EP30 sikkert et bra alternativ.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar